A koronavírus-járvány hatása az e-kereskedelemre és a fogyasztói szokásokra Magyarországon

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Lux Éva
További közreműködők: Kovács Dr. Ildikó
Máté Dr. Zoltán
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:e-kereskedelem
elektronikus kereskedelem - online kereskedelem
elektronikus vásárlás - online vásárlás
fogyasztói szokások
koronavírus-járvány (COVID-19)
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/37630
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom fő célja a koronavírus-járvány online kereskedelemre kifejtett hatásának vizsgálata, azon belül is a fogyasztói preferenciákat és szokásokat befolyásoló tényezők elemzése. Dolgozatommal egy olyan átfogó képet szeretnék adni a járvány hatására bekövetkezett fogyasztói szokások átalakulásáról, mely egyszerű és érthető módon tárja fel az okokat és mutatja be a végbement folyamatokat. Dolgozatom 3 főbb részre bontható. Első részének fő célja, hogy megismertessem az érdeklődő olvasóval az elektronikus kereskedelem fogalmát, kialakulásának körülményeit és főbb szakaszait, illetve jelenleg is intenzíven zajló fejlődésének állomásait Magyarország viszonylatában. Második részének középpontjában a koronavírus-járvány elektronikus kereskedelemre gyakorolt hatásának elemzése áll. A szekunderkutatásból levont következtetések bemutatásával szeretném szemléltetni, hogy a világjárvány által megváltozott társadalmi és gazdasági körülmények milyen mértékben formálták át a fogyasztói szokásokat, ennek eredményeképpen pedig robbanásszerű növekedés következett be az elektronikus kereskedelem piacán. Vizsgálatom tárgyát képezik még továbbá azok a félelmek és nehézségek, melyek az online kereskedelem piaci szereplőinek életében a járvány megjelenése után keletkeztek. A harmadik fejezetben az általam végzett primer kutatás eredményeinek interpretációját vetem össze a szekunderkutatás eredményeivel.