Marketingkommunikációs eszközök alkalmazásának lehetőségei a fegyverkereskedelemben

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szücs Emese Barbara
További közreműködők: Miskolczi Tibor András
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fegyver
kereskedelem
marketing
marketingkommunikáció
marketingmix
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/37692
Leíró adatok
Kivonat:A sportlövészet általában „csak” egy hobbi, de a vadászat nem. A vadászat hatalmas szerepet játszik az emberek életében, mivel minden mezőgazdasági területre kihat. A vadászatnak és a vadgazdálkodásnak köszönhető, hogy a vadállatok nem szaporodnak el, nem legelik le a mezőgazdasági terméseket, nem vándorolnak be a lakottabb városokba és falvakba. Egy elég kis társadalmi réteget érintő, nem mindennapi termékcsoportról van szó. Ráadásul különleges besorolásúak is ezek a termékek (mint például a dohányáru), így komoly törvények vonatkoznak mind a szállításra, raktározásra, forgalmazásra és reklámozásra is. Szakmai gyakorlatom Magyarország legnagyobb, piacvezető vadászati kellékeket és felszereléseket forgalmazó cégénél töltöttem. A gyakorlati munkám folyamán foglalkoztam print hirdetések tervezésével, B2B és B2C partnerekkel való kapcsolattartással is. Azonban ami a záródolgozatom témájához a legjobban hozzásegített, az -bármilyen furcsának is tűnik- a cég facebook és instagram oldalának kezelése. Mindenkinek egyértelmű, hogy a fegyverek különleges termékek, minden szempontból másként kell őket kezelni, mint az FMCG termékeket, de bennem az ilyen jellegű feladatok teljesítésekor tudatosult, milyen szigorúan be vannak a cégek határolva a reklámok kapcsán is, ami az egyik legfontosabb dolog. Jó reklámok, jól megcélozva -> új vásárlók szerzése, esetleg versenytársaktól való elcsábítása -> nagyobb árbevétel -> nagyobb profit. Természetesen ez lehetővé tesz további fejlődési lehetőségeket is pl. bővítés, új gyártókkal való szerződéskötés.Ez mellett a jó reklám nem csak a potenciális vásárlókról szól, hanem a régi vásárlók megtartásáról is. Akár lehetőséget ad arra is, hogy a már meglévő, de még nem állandó vásárlókból törzsvásárlók váljanak. Dolgozatomban bemutatom, hogy milyen nehéz ezeknek a termékeknek a keresleti piacát bővíteni reklámokkal, és egyéb marketing tevékenységekkel, mivel az ilyen jellegű szolgáltatásokat igénybevevő fogyasztókon kívül nehezen jut el másokhoz. A következőkben bemutatom a jogi behatárolásokat, marketingkommunikációs csatornák lehetőségét és ezek eszközrendszerét. Továbbá kitérek a vásárlói döntések folyamatára és a marketing mix elemeire is, mivel úgy vélem ezek kardinálisan összefüggenek a reklámtevékenységek minőségével. Végezetül, amit nyilvánosságra hozhatok a cégről, azokat a marketing tevékenységeket összegzem, elemzem és javaslattételt készítek a marketing lehetőségek optimálisabb kihasználására.