Marketingkommunikációs eszközök alkalmazásának lehetőségei a fegyverkereskedelemben

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Szücs Emese Barbara
Other Authors: Miskolczi Tibor András
Format: Thesis
Kulcsszavak:fegyver
kereskedelem
marketing
marketingkommunikáció
marketingmix
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/37692

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg37692
005 20210923105737.0
008 210923suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Szücs Emese Barbara 
245 1 0 |a Marketingkommunikációs eszközök alkalmazásának lehetőségei a fegyverkereskedelemben  |c Szücs Emese Barbara  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A sportlövészet általában „csak” egy hobbi, de a vadászat nem. A vadászat hatalmas szerepet játszik az emberek életében, mivel minden mezőgazdasági területre kihat. A vadászatnak és a vadgazdálkodásnak köszönhető, hogy a vadállatok nem szaporodnak el, nem legelik le a mezőgazdasági terméseket, nem vándorolnak be a lakottabb városokba és falvakba. Egy elég kis társadalmi réteget érintő, nem mindennapi termékcsoportról van szó. Ráadásul különleges besorolásúak is ezek a termékek (mint például a dohányáru), így komoly törvények vonatkoznak mind a szállításra, raktározásra, forgalmazásra és reklámozásra is. Szakmai gyakorlatom Magyarország legnagyobb, piacvezető vadászati kellékeket és felszereléseket forgalmazó cégénél töltöttem. A gyakorlati munkám folyamán foglalkoztam print hirdetések tervezésével, B2B és B2C partnerekkel való kapcsolattartással is. Azonban ami a záródolgozatom témájához a legjobban hozzásegített, az -bármilyen furcsának is tűnik- a cég facebook és instagram oldalának kezelése. Mindenkinek egyértelmű, hogy a fegyverek különleges termékek, minden szempontból másként kell őket kezelni, mint az FMCG termékeket, de bennem az ilyen jellegű feladatok teljesítésekor tudatosult, milyen szigorúan be vannak a cégek határolva a reklámok kapcsán is, ami az egyik legfontosabb dolog. Jó reklámok, jól megcélozva -> új vásárlók szerzése, esetleg versenytársaktól való elcsábítása -> nagyobb árbevétel -> nagyobb profit. Természetesen ez lehetővé tesz további fejlődési lehetőségeket is pl. bővítés, új gyártókkal való szerződéskötés.Ez mellett a jó reklám nem csak a potenciális vásárlókról szól, hanem a régi vásárlók megtartásáról is. Akár lehetőséget ad arra is, hogy a már meglévő, de még nem állandó vásárlókból törzsvásárlók váljanak. Dolgozatomban bemutatom, hogy milyen nehéz ezeknek a termékeknek a keresleti piacát bővíteni reklámokkal, és egyéb marketing tevékenységekkel, mivel az ilyen jellegű szolgáltatásokat igénybevevő fogyasztókon kívül nehezen jut el másokhoz. A következőkben bemutatom a jogi behatárolásokat, marketingkommunikációs csatornák lehetőségét és ezek eszközrendszerét. Továbbá kitérek a vásárlói döntések folyamatára és a marketing mix elemeire is, mivel úgy vélem ezek kardinálisan összefüggenek a reklámtevékenységek minőségével. Végezetül, amit nyilvánosságra hozhatok a cégről, azokat a marketing tevékenységeket összegzem, elemzem és javaslattételt készítek a marketing lehetőségek optimálisabb kihasználására. 
695 |a fegyver 
695 |a kereskedelem 
695 |a marketing 
695 |a marketingkommunikáció 
695 |a marketingmix 
700 1 |a Miskolczi Tibor András  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/37692/1/Z%C3%A1r%C3%B3dolgozat_Sz%C3%BCcs_Emese_Barbara_I3W7R1.pdf  |z Dokumentum-elérés