A honlap kommunikáció, mint online marketingstratégiai eszköz

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Szekeres Anett
Other Authors: Jäckel Dr. Katalin
Máté Dr. Zoltán
Format: Thesis
Kulcsszavak:blog
facebook
honlap
Instagram
online jelenlét
online marketing
weboldal
webshop
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/37716
Description
Abstract:Jelen szakdolgozat témája a honlap kommunikáció, mint vezető online marketingstratégiai eszköz vizsgálatát választottam. Kijelenthetjük, hogy a digitalizáció hatására ma már a magyar vállalkozók számára alapfeltétel a piacon-maradáshoz az internetes jelenlét a közvetlen kapcsolat teremtéshez, mellyel kommunikációjuk interaktívvá́, rugalmassá, és kellően személyre szabottá válhat. Az egyik leghatásosabb marketingstratégiai módról beszélünk az online térre lépéshez. Saját weboldal, facebook oldal, vagy Instagram business profil működtetésével ugyan kellő erőfeszítés és befektetett munka árán, de kevés költséggel jár, mégis egy folyamatos, stabilan növekvő tendenciát biztosít egy vállalkozásnak.Dolgozatomban bemutatásra kerülnek azon internetes marketing eszközöket, melyek a vállalkozások rendelkezésére állnak, majd fókuszáltan rátérek a honlap kommunikációra. Bemutatom leggyakoribb formáit, a weboldallal kezdve, a webshopokon és blogokon át egészen az olyan közösségi médiás felületen találhatókig, mint a Facebook vagy az Instagram. Célom feltárni a magyar vállalkozások online kommunikációs fejlődését a koronavírus időszak gazdasági helyzetének figyelembevételével, jól kommunikáló honlap ismérveinek keresésével, és a magyar vállalkozások által jelenleg leggyakrabban használt online eszközök felkutatásával.Az első két szekunder kutatás keretein belül ismertetem a vállalkozások e-kereskedelemi tevékenységeinek alakulását a 2019-es, a 2020-as, illetve az idei év adatai alapján általános gazdasági, majd fogyasztói oldalról vizsgálva.A harmadik során a jó honlap ismérveire keresem a választ. Ehhez több, már készen összeállított interneten elérhető cikket veszek alapján állítom össze a közös nevezőkből álló végső listát, ami a jó honlap alapanyagait taglalja. Végül primer kutatás keretein belül arra keresem a választ, hogy mit mondanak az egyéni-, kis-, és középvállalkozások, milyen arányban és mikre támaszkodtak online stratégiájukban az elmúlt időszakban.Összegzésemben primer kutatásból kapott eredményeim értékelésével zárom dolgozatom.