„HÁT, AKKOR ÍGY KELL ÉLNÜNK” - A médiahasználat szociális reprezentációinak vizsgálata a magyar televíziózás történetében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kiss Richárd János
További közreműködők: Babiczky László
Bancsik György
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:kommunikáció formái
médiaelmélet
médiafogyasztási szokások
médiakutatás
televízió
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/37730

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg37730
005 20210923105846.0
008 210923suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kiss Richárd János 
245 1 0 |a „HÁT, AKKOR ÍGY KELL ÉLNÜNK” - A médiahasználat szociális reprezentációinak vizsgálata a magyar televíziózás történetében  |c Kiss Richárd János  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Mekkora szerepe is van ténylegesen a médiának? Képes tömegeket manipulálni? Alakíthatja a közvéleményt? Létezik-e egyáltalán homogenizálható közvélemény? Illetve milyen mértékben kontrollálhatja azt a médiafelhasználó közeg? Mi a szerepe a cselekvőképes közönségnek a visszacsatolásban?Pontosan mit is csinál a média?  Elválaszt és szegregál mert véleménykülönbségek, viták alakulhatnak ki az adott műsorok témái kapcsán, vagy pedig összeköt, mert igenis van egy közös téma, amiről egyáltalán beszélgetni lehet. Tény, hogy képes beépülni az emberek mindennapjaiba, de vajon mennyire határoz meg bennünket? Milyen értékrendet képvisel? Valóban létezik a médiának társadalomformáló szerepe, vagy a felhasználók igényeihez igazodik? A média társadalmi felelőssége egészen a kezdetektől napjainkig vitatott. Dolgozatom célja, hogy mérlegre állítsam a fentebb említett megközelítéseket és bemutassam azokat a média történetén keresztül, azon belül is inkább a magyar televíziózás korszakaira fókuszálva egészen az újmédia elterjedéséig. Vizsgálatomhoz a média és televíziózás világában dolgozó szakemberek empirikus kutatásaikra támaszkodom, akikkel a magyar televíziózás történetével kapcsolatos projekt keretein belül volt szerencsém találkozni. 
695 |a kommunikáció formái 
695 |a médiaelmélet 
695 |a médiafogyasztási szokások 
695 |a médiakutatás 
695 |a televízió 
700 1 |a Babiczky László  |e ths 
700 1 |a Bancsik György  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/37730/1/%E2%80%9EH%C3%81T%2C%20AKKOR%20%C3%8DGY%20KELL%20%C3%89LN%C3%9CNK%E2%80%9D%20-%20A%20m%C3%A9diahaszn%C3%A1lat%20szoci%C3%A1lis%20reprezent%C3%A1ci%C3%B3inak%20vizsg%C3%A1lata%20a%20magyar%20telev%C3%ADzi%C3%B3z%C3%A1s%20t%C3%B6rt%C3%A9net%C3%A9ben.pdf  |z Dokumentum-elérés