Márkaépítés a közösségi médiában

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Tóth Fruzsina
Other Authors: Fekete Szilvia
Krasztev Dr. Péter Lajos
Format: Thesis
Kulcsszavak:influencer marketing
internetes reklám(ok)
közösségi média
marketing
márkaépítés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/37746
Description
Abstract:Márkaépítés a közösségi médiában AbsztraktA társadalmi kötődés iránti igény és az önmegvalósítás ígérete révén a rendelkezésre álló technológiai erőforrások értékes társadalmi hálózatok létrejöttét tették lehetővé. Így született a közösségi média, aminek jelentőségét demonstrálják Eric Emerson Schmidt szavai:“Az internet az első dolog, amit az ember épített, s amit mégsem ért. Ez a valaha volt legnagyobb kísérlet az anarchiára.” (id. Klausz, 2016.13.)Az emberek mindennapi kultúrájában létszükségletté vált a kommunikáció, az információ cserék, a különböző interakciók, a tanulás és az új hírek és termékek kutatása. Hogy értsük, milyen jelentős szerepet tölt be az életünkben, elég csak végiggondolni: milyen szerves részévé vált az emberek mindennapjainak az elmúlt tíz évben. Tagadhatatlanul megváltoztatta az addigi kommunikációt és új korszakot indított az emberek online interakcióinak kapcsán.A médiacsatornák elsődlegesen a kommunikáció és a fogyasztók megítélésének és vásárlási döntéseinek befolyásolására szolgálnak. A közösségi média térnyerése elnyerte a fogyasztók figyelmét, akik egyre inkább elfordulnak a hagyományos médiától. Ebben az összefüggésben megjelentek a termékek népszerűsítésének új módszerei, például az influencer marketing.A mai fogyasztók többet várnak el a reklámtól, mint amit a hagyományos promóciós módszerekkel lehet kínálni. Fontos szempont, hogy interakcióra vágynak. Szeretik követni más emberek életét, például barátokét, hírességekét vagy akár egy adott téma szakértőjének mindennapjait. Engedik, hogy az ő preferenciáik és javaslataik befolyásolják őket. Egy sikeres online kampánynak a lehető legtöbb potenciális ügyfelet kell elérnie, akiknek az érdeklődése a termékhez kapcsolódik és így képes hatást gyakorolni rájuk. Ennek egyik hatékony módja a közösségi médián keresztüli influencer marketing bevonása. Elengedhetetlenné vált a vállalatok marketingstratégiái szempontjából. Kommunikáció- médiatudomány szakos hallgatóként kötelességemnek érzem, hogy megvizsgáljam ennek az új fajta marketingnek a működését. Elméleti és gyakorlati elemeit alkalmazva képes legyek a brandépítés preferenciáit a legmagasabb szinten elsajátítani akár vállalati brandingről vagy személyes márkaépítésről legyen szó. Ez a szakdolgozat mélyebb áttekintést ad a közösségi médiáról, mint eszközről, aminek használatával hozzájárulhatunk egy márka ismertségének növeléséhez.