Minőségi termelés az állami szférában

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Vida Flóra
További közreműködők: Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:állami szervek
állami tulajdon
ISO minőségbiztosítási rendszer
minőség
minőségellenőrzés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/37761

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg37761
005 20210925101516.0
008 210925suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Vida Flóra 
245 1 0 |a Minőségi termelés az állami szférában  |c Vida Flóra  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A minőség az élet minden területén értelmezhető. Definiálása nem egyszerű, hiszen a minőség mindenkinek mást és mást jelent. Számtalan tényező, értékrendek eltérése, divatok és a média befolyásoló ereje alakítja, formálja. Egyes emberek úgy vélik, az a legfontosabb, hogy a vevők mindig elégedettek legyenek. Mások szerint a minőség az elvárásoknak történő megfelelést jelenti. Bárhogyan is nézzük, az alapvetés nem más, mint a használatra való alkalmasság.  A termelő számára a termelés (legyen szó gyártásról vagy szolgáltatásról) magas színvonalú minősége sikert, hírnevet és nyereséget hozhat, ezáltal pedig lehetővé válik vállalkozásának gazdasági fejlődése.A termelés, mint szó valaminek a létrehozását jelenti. Lehet szó egy kézzelfogható termékről, vagy egy szolgáltatásról. Létrehozni valamit a semmiből nem tudunk, a termeléshez inputok kellenek. A termeléshez transzformációs folyamatra van szükség, mely során  az inputok outputokká alakulnak. A szolgáltatások létrehozása nem különbözik a termékek előállításától, csupán az outputokat szolgáltatásnak nevezzük. Összeségében a termelés ennek értelmében inputok hasznos outputokká alakítását jelenti, ezért a termelés az értékteremtés egyik – hanem a legfontosabb – forrása. Hasznosnak tekinthetők azok az outputok, amelyet a fogyasztó annak ítél. A fogyasztó azt ítéli hasznosnak, ami szükségleteit kielégíti, és ezáltal értéknek tekinti a megvásárlott terméket vagy szolgáltatást. (Vörös, 2018)A minőséggel foglalkozni mindig időszerű, hiszen az emberek elvárásai és igényei folyamatosan változnak az évek során. Dolgozatom témájának az állami szférában történő minőségi termelés elemzését és kutatását választottam. Ezen belül célom a Duna Papír Termelő, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. tevékenységköreinek bemutatása, nagy hangsúlyt fektetve a termékek előállításának folyamatára, mely fogvatartottak munkáltatásával történik. A választott vállalat mely segítségével ismertetném az állami szférában történő minőségi termelést, higiéniai papírtermékek gyártásával és forgalmazásával foglalkozik. Kutatásom célja, hogy ezt az állítást megcáfoljam vagy alátámasszam, valamint felmérjem, hogy a fogyasztók milyen szempontok figyelembevételével vásárolnak higiéniai papírtermékeket, mi minősül számukra minőségi terméknek. Ezen felmérés segítségével pedig megoldást találnék arra, miként lehetne a fogyasztók véleményét formálni, miszerint nagyobb bizalommal vásároljanak állami szférában azon belül is Büntetés-végrehajtási szerv területén előállított termékeket. Dolgozatban primer és szekunder kutatás során szerzett adatokat egyaránt felhasználok. Alkalmazom a témával kapcsolatban elérhető szakirodalmakat és folyóiratokat, valamint az interneten fellelhető forrásokat. Primer kutatásom során kérdőíves megkérdezéssel információkat gyűjtök a fogyasztók véleményéről.  Szeretném kideríteni, hogy mennyire ismert a vállalat a fogyasztók körében, ismerik-e a termékeiket, illetve hogyan vélekednek ezen termékek minőségéről. 
695 |a állami szervek 
695 |a állami tulajdon 
695 |a ISO minőségbiztosítási rendszer 
695 |a minőség 
695 |a minőségellenőrzés 
700 1 |a Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/37761/1/Min%C5%91s%C3%A9gi%20termel%C3%A9s%20az%20%C3%A1llami%20szf%C3%A9r%C3%A1ban.pdf  |z Dokumentum-elérés