A politika hatása a magyar médiumokra

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Vabják Márk
További közreműködők: Bajomi-Lázár Dr. Péter
Kovács Gábor
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:ábrák
bizalmas információkezelés
együttműködés
gazdasági aktivitás
költségháttér
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/37764
Leíró adatok
Kivonat:Dolgozatom fő célja, hogy választ kapjak a kérdésre: mennyire befolyásolja a politika a magyar médiumokat. Általánosságban elmondható, hogy a politikai rendszer nagyobb befolyást gyakorol a médiarendszerre, mint a médiarendszer a politikai rendszerre, miközben az is igaz, hogy bizonyos esetekben a sajtó nagymértékben képes befolyásolni a közvéleményt és a választói viselkedést. Az elmúlt 11 évben számos vita folyt arról, hogy csorbult-e hazánkban a sajtószabadság. A legnagyobb visszhangot a 2010-ben megszavazott új médiatörvények váltottak ki. E törvények nagy felháborodást váltott ki az újságírói-társadalom egy része, és az ellenzéki pártok körében, és olyan szervek is felfigyeltek az új törvényre, mint az Európai Unió, az EBESZ, az EP és az ENSZ, amelyek több módon is kifejezték nem tetszésüket.Szakdolgozatomban igyekszem kellő információt nyújtani a médiumok jelenlegi helyzetéről. Milyen arányban oszlanak meg napjainkban a kormánypárti, az ellenzéki és a független médiavállalkozások? 2010 után teljesen átalakult a sajtó hazánkban. Olyan médiumok szűntek meg, mint a Music FM, a Class FM, a Népszabadság, de a megszűnt vállalkozások mellett újak is jöttek létre, például a Karc FM, az M3, a lokal.hu, a Telex és a Szabad Európa.