Elektronikus pénzügyi szolgáltatások használata hazai kereskedelmi bankok és fintech cégek esetében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Páldeák János
További közreműködők: Jakab Gábor
Szigili Krisztina
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:bank
banki szolgáltatás(ok)
e-banking
fintech
internet banking
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/37891
Leíró adatok
Kivonat:Napjainkban a bankszektor egyik legfontosabb témája a digitális felkészültség. A kereskedelmi bankok nem csak egymással állnak szemben mobilapplikációs szolgáltatásaik terén. A FinTech cégek nagy terjeszkedésre tettek szert az elmúlt évtizedben. Hazánkban több ilyen cég is népszerűségnek örvend és aktív felhasználói tábora szignifikánsan növekszik. Egyelőre megmaradt egy olyan réteg – jellemzően az idősebb korosztály – akik a hagyományos banki szolgáltatásokat preferálják és jobban megbíznak a bankok által adta lehetőségekben. Ezzel szemben a fintech cégek inkább a fiatal generációt szólítják meg innovatív alkalmazásaikkal és kedvező szolgáltatásaikkal. A dolgozatom során kiválasztott és vizsgált kereskedelmi bankok az OTP, a Raiffeisen és a Takarékbank. Fintech cégek közül a Revolut, Transferwise és Curve-re esett a választásom.A tisztán kompetitív alapú, az agresszív ügyfélvonzásra építő piac megteremtése igazából egyik félnek sem érdeke jelenleg, mert jól megválasztott, világos célokat tartalmazó kooperációból együttesen és egyidőben képesek profitálni a felek.  Belátható időn belül tiszta piaci versenyre nem lehet számítani.