Állatkerti látogatói élményt javító mobiltelefonos alkalmazás tervezése
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | alkalmazás tervezés Állatkert mobiltelefonos alkalmazások szoftverfejlesztés UML |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/38122 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg38122 | ||
005 | 20211105130842.0 | ||
008 | 211105suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Piszker Zoltán | |
245 | 1 | 0 | |a Állatkerti látogatói élményt javító mobiltelefonos alkalmazás tervezése |c Piszker Zoltán |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a A szakdolgozat célja egy olyan fejlesztői dokumentáció megalkotása volt, melynek segítségével az állatkertek számára testreszabott alkalmazások implementálhatók. Az alkalmazás célja, hogy támogassa, vagy kiváltsa a hagyományos papíralapú vagy csoportos módszereket és segítse a látogatókat a tájékozódásban, ismeretszerzésben vagy tanulásban és mindezt könnyen kezelhető interaktív módon. Az irodalom feldolgozás során írtam a szoftverek életciklusáról és annak szakaszairól. Összegyűjtöttem a szoftverfejlesztés folyamatát leíró ismertebb modelleket és megvizsgáltam milyen sajátosságai vannak mobiltelefonok esetén. A tervezési folyamatban használt UML modellező nyelvet és Xamarin fejlesztői környezetet is ismertettem. A követelmény elemzésben megvizsgáltam a jelenleg elérhető hazai és külföldi alkalmazások funkciót, melyeket összevetve a saját tapasztalatokon alapuló ötletekkel egy széleskörű követelménylista született. A rendszert modulokra osztottam és meghatároztam az implementálás ütemezését. Megfogalmazásra kerültek az alkalmazás funkcióit meghatározó tényezők és az optimálisan működő szoftver leírása. A követelmények alapján használati eset diagramok segítségével dokumentálásra kerültek az alkalmazás potenciális funkciói. A tervezés során osztály diagramokkal leírásra került az adatszerkezet és a felhasználói felületek kapcsolata. A megtervezett adatszerkezet alapján megterveztem a konkrét adatbázis táblákat és azok kapcsolatait. Az interfészekről képszerkesztő program segítségével látványterveket készítettem azok elemeivel és az azokkal elérhető funkciók leírásaival. Az alkalmazás objektumai közötti kommunikációt szekvencia diagramokkal modelleztem. A felhasználói felületek dinamikáját állapot, míg az időben lezajló folyamatokat aktivitás diagramokkal írtam le. Már az implementálás kezdeti fázisaként Androidos platformra prototípust készítettem, Xamarin környezetben C# programnyelven, mellyel az ütemezés alapján elsők között meghatározott funkciók működése szemléltethető. | |
695 | |a alkalmazás tervezés | ||
695 | |a Állatkert | ||
695 | |a mobiltelefonos alkalmazások | ||
695 | |a szoftverfejlesztés | ||
695 | |a UML | ||
700 | 1 | |a Baják Dr. Imre |e ths | |
700 | 1 | |a Németh Balázs |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/38122/1/Szakdolgozat_Piszker_Zoltan.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/38122/2/BA_O_Piszker_Zolt%C3%A1n_RUOIPW.pdf |z Dokumentum-elérés |