Középtávú befektetési lehetőségek vizsgálata a sportruházati kiskereskedelmi szektorban a COVID-19 hatásainak függvényében - a Nike, az Adidas, a Puma, az Under Armour és a Lululemon példáin keresztül

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Simon László
Other Authors: Csongrádi Gyöngyi
Format: Thesis
Kulcsszavak:befektetés
divat
fundamentális elemzés
kiskereskedelem
koronavírus-járvány (COVID-19)
makrogazdasági folyamatok
technikai elemzés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/38170
Description
Abstract:Dolgozatom célja, hogy megállapítsam milyen tartós hatást gyakorolt a COVID-19 által teremtett makrokörnyezet a sport és szabadidő ruházatot, illetve lábbeliket gyártó nagyvállalati szektorra, a szektor egyes vállalatainak pénzügyi helyzetére, jövőbeni kilátásaira, illetve részvényárfolyamaira. Választ keresek arra a kérdésre, hogy 2021-ben a jelen gazdasági viszonyok között érdemes-e befektetést eszközölni a vizsgált vállalatok bármelyikében. Amennyiben érdemes, akkor további elemzéssel célom befektetési javaslatok megfogalmazása, illetve belépési és célárak meghatározása is. A kutatás módszertanát tekintve dolgozatomban elsősorban szekunder adatokat dolgozok fel, a vizsgált vállalatok negyedéves és éves pénzügyi beszámolóinak, illetve a vállalati részvények árfolyamadatainak formájában. A beszámolókat 12 negyedévre visszamenőleg gyűjtöttem össze, hogy a vizsgálat tárgyát képezze a COVID-19 által leginkább érintett üzleti év (2020), és az azt megelőző két teljes üzleti év (2019, 2018) is. A tőzsdei árfolyamadatokhoz a Verizon Media által tulajdonolt yahoo! finance-et használom külső adatbázisként, illetve elemzésükhöz igénybe veszem a platform saját belső szerkesztőfelületét is. A vizsgálati eljárásokat tekintve összehasonlító fundamentális elemzést és technikai elemzést alkalmazok. Az összehasonlító fundamentális elemzés során egy úgynevezett iparági „peer group”-ot felállítva teszek kísérletet arra, hogy az eredmény, likviditási, szolvencia és értékmutatókat összevetve beazonosítsam a tőkepiac által alul és felülértékelt vállalatokat. A technikai elemzés során japángyertya diagramokat, illetve „leading” és „lagging” indikátorokat alkalmazva trendeket és trendvonalakat tárok fel, lehetséges belépési pontokat és célárakat keresve a vizsgált vállalatokba történő esetleges befektetéshez.