Digitális rendezvények térnyerése, az üzleti rendezvénypiac válasza a pandémiára

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Hatvani Krisztina
Other Authors: Róbert Nóra
Szénich Dr. Alexandra
Format: Thesis
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/38233
Description
Abstract:A rendezvényszervező szakmát az előző évtized végére számos „sikertörténet” jellemezte. 2019 év végén a rendezvényszervezők olyan telítettséggel dolgoztak, hogy ekkor már 2020 - 21- re készítették az ajánlataikat a vállalati ügyfelek számára. A kulcsfontosságú fordulópont 2020 márciusában következett be, amikor is a rendezvényszervezők szakmai naptárát kiradírozta a koronavírus okozta veszélyhelyzet bejelentése. A pandémia új körülményeket teremtett, amikhez hirtelen igazodni kellett az élet minden területén.  A hagyományos üzleti rendezvények lekerültek a porondról és életre keltek a digitális események. A feltáró jellegű kutatás az üzleti rendezvények szervezőire és azokra a vállalatokra fókuszál, amelyek Magyarországon a koronavírus terjedése alatti időszakban digitális rendezvényeket szerveztek és tartottak. Azokra a kérdésekre kerestem a választ, hogy a digitális rendezvények milyen sikerrel bonyolódtak le; hogyan alkalmazkodtak a megrendelők és a szervező cégek a rendezvények digitális platformra kerüléséhez, az új elvárásokhoz és követelményekhez; a megvalósított digitális rendezvények elérték-e a megrendelők által kitűzött célokat; valamint a megkérdezettek véleménye szerint a lehetséges jövőbeli rendezvénytrendek merre mutatnak.  Primer kutatási módszereket alkalmaztam, melyek az interjús és a kérdőíves módszer.  Az interjús kutatás a digitális rendezvények szervezőire terjedt ki, a kérdések szakmai szempontú megválaszolását célozták meg. Az online elérhető kérdőíves a rendezvényszervezők ügyfeleinek és más olyan szervezeteknek szólt, ahol digitális eseményeket tartottak, az ő digitális rendezvényekről alkotott véleményüket mértem fel. A kutatás megmutatta, hogy a rendezvényszervezőknek és a rendezvényeket tartó vállalatoknak számos kihívással kellett szembe nézniük. Például gyorsan kellett reagálniuk a rendhagyó helyzetre. Ezen a téren a megkérdezettek kiemelkedően teljesítettek akár szervezői, akár megrendelői pozícióban voltak. A rendezvényszervező piac tartós változásokon ment keresztül, a megrendelői hozzáállás megváltozott, ugyanakkor a rendezvény - mint üzleti esemény - jelentősége nem csökkent.