"Slow fashion", avagy alternatív divatipari gyakorlatok a körforgásos gazdaság jegyében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Lengyel Lilla
További közreműködők: Szegedi Dr. Krisztina
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:divat
fenntarthatóság
greenwashing
gyakorlatok
hulladék újrahasznosítás
körforgásos gazdaság
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/38251

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg38251
005 20211220120516.0
008 211220suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Lengyel Lilla 
245 1 0 |a "Slow fashion", avagy alternatív divatipari gyakorlatok a körforgásos gazdaság jegyében  |c Lengyel Lilla  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Öltözködnünk mindannyiunknak kell – de milyen áron? A divatipar mára a második legszennyezőbb iparággá nőtte ki magát, melyért többnyire a fogyasztói társadalomra épülő „használod és eldobod” magatartás, azaz a „fast fashion” üzleti modellje okolható. Ugyan a divat sosem lesz száz százalékban fenntartható, a divatipari gyakorlatok azonban megreformálhatók. Hatalmas előretörés ilyen szempontból például, hogy virágzásnak indult a használtruha piac, illetve, hogy a nagy márkák sorra dobják piacra különböző öko- és fenntartható kollekcióikat. Mindez azonban közel sem elég. Az egyedüli megoldást a körforgásos gazdaságban látom. Dolgozatom célja azoknak az alternatív gyakorlatoknak a bemutatása, amelyek a körforgásosságot szolgálják, a tervezőasztaltól egészen az újrahasznosítás fázisáig, emellett nagy figyelmet fordítva a „termék, mint szolgáltatás” elnevezésű üzleti modell adta lehetőségekre. A módszerek bemutatásán túl megvizsgálom a fogyasztók fenntartható eljárásokról alkotott véleményét, és elemzem a kritikákat, hogy kutatásom végéhez érvén átfogó képet tudjak adni a fenntartható divatipari gyakorlatok kilátásairól, és választ kapjak arra a kutatási kérdésre, hogy mi az oka annak, hogy a különféle edukáció ellenére a „fast fashion” – „slow fashion” népszerűségi harcából többnyire az első kerül ki győztesen. Első hipotézisem (H1), hogy a „slow fashion” legnagyobb hátránya az ára, második legnagyobb hátránya a szórványos elérhetőség. Második hipotézisem (H2), hogy a közösségi média, filmes alkotások stb. óriási szerepet játszanak az edukációban. A fogyasztók így egyre tisztábban látják a divatipar árnyoldalát, azonban tudásuk még mindig nem elégséges ahhoz, hogy vásárláskor fenntarthatósági szempontok legyenek a mérvadók. A hipotéziseim vizsgálatához a körforgásos divatipari módszerekről megjelentetett szakirodalmat, a témában megjelent cikkeket és statisztikákat szintetizálom, majd primer kutatásom részeként kérdőív segítségével vizsgálom a fogyasztói oldalt, továbbá interjút készítek egy körforgásosság jegyében megalkotott divatipari vállalkozás alapítójával. Terveim között szerepel egy divatipari témájú edukációs Instagram oldal létrehozása, melyhez remek kiindulópont lenne dolgozatom; kutatásom várható eredményeit pedig a kezdő fenntartható magyar divatipari márkák is adaptálhatják stratégiájukba. 
695 |a divat 
695 |a fenntarthatóság 
695 |a greenwashing 
695 |a gyakorlatok 
695 |a hulladék újrahasznosítás 
695 |a körforgásos gazdaság 
700 1 |a Szegedi Dr. Krisztina  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/38251/1/Lengyel_Lilla_KKK.pdf  |z Dokumentum-elérés