A Budapesti Gazdasági Egyetem és a hallgatók közötti kommunikáció vizsgálata

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Rappay Bence Zsolt
Other Authors: Oravecz Titanilla Éva
Format: Thesis
Kulcsszavak:felsőoktatás
felsőoktatási marketing
hallgatók vizsgálata
marketingkommunikáció
médiafogyasztás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/38271
Description
Abstract:A hazai rendszer átalakítása alatt, egyszerre szélesedett ki a hagyományos egyetemek és az alkalmazott tudományok egyeteme címmel rendelkező felsőoktatási intézmények általános feladatskálája és képzési portfóliója, amelyeknek elsődleges célcsoportja lett a hallgatók közössége. A széles feladatkörök és a folyamatos változások közben az egyetem-hallgató közötti kommunikáció is jelentős átalakulásokon esett át. Egyetemi hallgatóként folyamatosan találkozok a problémával, miszerint a hozzám hasonló 18-25 éves egyetemista korosztály – kiemelten a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatói –, az egyetemi kommunikációt illetően, nehezen érhetőek el mind az offline mind az online felületeken. Az intézményen belüli marketingkommunikáció stílusának, üzenetének és helyének meghatározását nehezíti, hogy a teljes célközönsége további életstílus-csoportokra és szcénákra bonthatóak, akik különbözően reagálnak a befogadott információkra. Mindezek mellett, az Egyetem karai is különböző tulajdonságokkal, speciális hallgatói körökkel rendelkeznek, így a teljes egyetemi kapcsolattartást befolyásolva. Kutatási kérdéseimben azt teszem fel, hogy „egyeznek-e az Egyetem által használt kommunikációs csatornák a hallgatók által preferált csatornákkal?” illetve, hogy „milyen fontos a közösségi média szerepe a hallgatók tanulmányi és szabadidős tevékenységeikhez köthető információszerzésben?”. Primer kutatásomban kvantitatív kutatást végeztem, kérdőíves felmérés segítségével és ezt megfigyeléssel tarkítottam. Dolgozatomban a kérdőív jelenleg részeredményeket elemeztem, melyek reprezentatívak, azonban a kutatás tényleges lezárására később kerül sor.