A home office-ra, illetve távmunkára való átállás vezetői és szervezeti kihívásai a közigazgatásban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Asztalos Károly Zsombor
További közreműködők: Dr. Kisvárdai Gábor
Eckert Bálint
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:előnyök
hátrányok
home office
kihívások
közigazgatás
távmunka
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/38403

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg38403
005 20220307112757.0
008 220307suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Asztalos Károly Zsombor 
245 1 2 |a A home office-ra, illetve távmunkára való átállás vezetői és szervezeti kihívásai a közigazgatásban  |c Asztalos Károly Zsombor  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szakdolgozatom témája a home office-ra/távmunkára való átállás szervezeti, illetve vezetői kihívásai a közigazgatásban. A téma már csak aktualitása miatt is érdekes, hiszen a COVID-19 egyik hozománya volt, hogy minden munkahelyen ahol adminisztratív, irodai munkát végeznek meg kellett szervezni a home office-ra való átállást. Dolgozatom első felében szeretném pontosan meghatározni a home office/távmunka fogalmát és az azok közötti különbségeket, mind definíció szintjén, mind jogilag. Fontosnak tartom kihangsúlyozni a szakdolgozatomban, hogy a home office és a távmunka nem a kitört járvány után létrejött fogalmak, hiszen ezeket a munkaformákat már sokkal régebb óta alkalmazzák. A COVID előtti és utáni időszak közötti legnagyobb különbséget az adja, hogy míg nem vetett életünkre árnyékot a koronavírus addig ezek csak opcióként léteztek, viszont alatta, illetve utána már az emberek védelme és a vírus visszaszorításának az érdekében muszáj és bizonyos esetekben kötelező volt átállni ezekre a munkavégzési fajtákra. Ebből adódóan nagyon sok kihívással kellett, kell szembenéznie a mai napig a cégek nagy részének, szervezeti és vezetői szinten is. Ezek után sorra veszem e típusú munkavégzéseknek az előnyeit és hátrányait a munkáltató és a munkavállaló szempontjából is. A dolgozatom második felében a kutatási kérdésemre keresem a választ, ami a következő: Milyen szervezeti és vezetői kihívásokkal járt a távmunka és a home office kötelező bevezetése a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalban? Mivel ebben a témában nehéz konkrét, esetleg számszerű következtetéseket levonni ezért elsősorban kvalitatív kutatást fogok végezni.  A kutatást mélyinterjúk formájában tervezem elvégezni és az interjúalanyaim vezetők és volt vezetők lesznek. Erre azért van szükség, mert így sokkal m átfogóbb képet kaphatok a ebben a témában és sokkal pontosabb következtetéseket tudok majd levonni. A dolgozatom záró részében a kapott eredményeket szeretném elemezni, amiket az interjúvolás során kaptam és összevetni dolgozatom első felével. Ezek után konklúziót vonok az egészből és javaslatokat szeretnék tenni, hogy mik azok, amivel enyhíteni lehet a kihívásokat (ha lehetséges). 
695 |a előnyök 
695 |a hátrányok 
695 |a home office 
695 |a kihívások 
695 |a közigazgatás 
695 |a távmunka 
700 1 |a Dr. Kisvárdai Gábor  |e ths 
700 1 |a Eckert Bálint  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/38403/1/Asztalos%20K%C3%A1roly%20Zsombor%20G3XR1R%20A%20home%20officera%20illetve%20t%C3%A1vmunk%C3%A1ra%20val%C3%B3%20%C3%A1t%C3%A1ll%C3%A1s%20vezet%C5%91i%20%C3%A9s%20szervezeti%20kih%C3%ADv%C3%A1sai%20a%20k%C3%B6zigazgat%C3%A1sban.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/38403/2/BA_O_Asztalos_K%C3%A1roly%20Zsombor.pdf  |z Dokumentum-elérés