Az én, mint pénzügyileg tudatos felnőtt? - avagy Fiatal felnőttek pénzügyi kultúrája Magyarországon
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | adatsorok elemzése fiatal felnőttek fiatalok közösségi pénzügyek kultúra Magyarország |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/38421 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg38421 | ||
005 | 20220307112822.0 | ||
008 | 220307suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Antal Ferenc | |
245 | 1 | 3 | |a Az én, mint pénzügyileg tudatos felnőtt? - avagy Fiatal felnőttek pénzügyi kultúrája Magyarországon |c Antal Ferenc |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Dolgozatomban a Fiatal felnőttek pénzügyi kultúráját vizsgálom Magyarországon. A pénzügy piac folyamatos fejlődésen megy át, újabb és újabb termékek, szereplők jelenek meg melyek a pénzügyi kultúra fejlődését vonják maguk után. A 2008-as válság következtében a kormányok célul tűzték ki a pénzügyi kultúra fejlesztését, amely napjainkban is folyamatban van.Magyarországon az MNB iránymutatásával zajlik a folyamat. Érdemes megvizsgálni, hogy a cél megvalósulása, a fiatal felnőttek tudatos pénzügyi döntéseinek sorozatához vezet-e? Továbbá azt is, hogy a piac bővülését, változását képesek vagyunk-e nyomon követni, mennyiben tér el piac a 2008-as állapothoz képest. Mennyi többlet tudás jelent meg és ez mekkora kulturális változást idéz, idézett elő. Mi számít a 21. században megfelelő pénzügyi tudásnak és erre fel vagyunk-e készülve? Véleményem szerint 2008-hoz képest a pénzügyi kultúra fejlődése pozitív irányban mozdult el, az MNB iránymutatásával megkezdett fejlesztés még nem tart lépést a 21.század fejlettségi szintjével. A fiatal felnőttek fejlődése elmarad a fejlettebb országokétól. A felzárkóztatást további eszközökkel kell ösztönözni. Kérdőíves felmérésem segítségével vizsgálom a fiatal felnőttek információ szerzésének forrását és attitűdét. Vizsgált sokaságom a 18-35 éves korosztályt foglalja magában, akiknek a kezében fog csoportosul a vagyon túlnyomó többsége az elkövetkező években. A pénzügyi kultúra a vizsgált sokaság esetében javult. Oktatási stratégia fejlesztésre szorul, mivel az egyes képzések végén nem alkalmazzák a visszamérés gyakorlatát, így nincs egy visszacsatolási folyamat a tervezésbe, amely az oktatás fejlesztéséhez biztos alapot tudna nyújtani. A pénzügyi információ szerzésnek a forrásáról elmondható, hogy egyre nagyobb teret nyer az internet. Továbbá megfigyelhető ennek az attitűdre vetített pozitív hatása. Elméleti tudást tekintve a fiatal felnőttek Európa szinten kimagasló eredményeket érnek, ellenben a szülőktől passzívan elsajátított beidegződések lerontják a gyakorlati felmérések eredményeit. Ezek alapján kimondható, hogy gyakorlati oktatást már fiatal korban szükséges lenne elkezdeni, meggátolva a szülőktől való rossz minta elsajátítását. Összességét tekintve a fiatal felnőttek pénzügyi kultúrája Magyarországon jónak tekinthető. | |
695 | |a adatsorok elemzése | ||
695 | |a fiatal felnőttek | ||
695 | |a fiatalok | ||
695 | |a közösségi pénzügyek | ||
695 | |a kultúra | ||
695 | |a Magyarország | ||
700 | 1 | |a Ország dr. Adrienn |e ths | |
700 | 1 | |a Sinkai Mátyás |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/38421/1/avdhA8-010fc202-1199-472c-8b99-ef26b35ba612.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/38421/2/BA_O_Antal_Ferenc.pdf |z Dokumentum-elérés |