Marketingkampányok a telekommunikációs vállalatok versenyében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Bálint Patrik
További közreműködők: Eckert Bálint
Schmidt Péter
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:7P modell
célpiac
marketing
marketing-kampány
marketingkommunikáció
mobil távközlés
online marketing
SWOT-elemzés
távközlési piac
telekommunikáció
vállalati marketing stratégiák
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/38424

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg38424
005 20220307112825.0
008 220307suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Bálint Patrik 
245 1 0 |a Marketingkampányok a telekommunikációs vállalatok versenyében  |c Bálint Patrik  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A kommunikációs formák megújulásával párhuzamosan a távközlési vállalatok is rohamosan fejlődtek az elmúlt évtizedekben. A versenyképesség fenntartása érdekében, fontos a vállalati információfeldolgozás marketing szinten, a vállalat és a fogyasztó szemszögéből egyaránt, mivel a telekommunikációs vállalatok által nyújtott szolgáltatások 2021-re az életünk természetes részévé váltak. A hétköznapjaink már nagyon nehezen szervezhetőek lennének mobilinternet és okostelefonok használata nélkül.   A hazai telekommunikációs üzleti terület négy fő szereplője között, a következőképpen oszlik el a piac: A korábbi Matáv és T-Mobile közöseként létrejött ma már Telekom-ként ismert vállalat a piaci részesedés közel 50%-át birtokolja, ők vesznek részt a legrégebb óta telekommunikációs versenyben. Jelenleg Telenor-ként ismert vállalat, 1994-ben Pannon GSM néven kezdte meg a működését, a piac közel 1/3-át tudhatja magáénak. 1999-ben lépett a piacra a Vodafone, világszinten az egyik legnagyobb szolgáltató, azonban magyarországi viszonylatban a piac kb. 25%-a tartozik hozzájuk. A negyedik vállalat a DIGI Mobil, a Digi már egészen 1998 óta, szereplője a távközlési szektornak, azonban mobilszolgáltatásuk csak 2019-ben indult el, így a piaci részesedésük kevesebb mint 5%. A következőkben a Porter modell segítségével az iparágban zajló versenyhelyzet elemzését végeztem el a négy általam vizsgál mobilszolgáltatóra kiélezve. A magyarországi szolgáltatók versenyhelyzetét vizsgálva megállapítható, hogy a piac belépési korlátjai magas költségekkel járnak, emiatt új belépőre nem nagyon lehet számítani a közeljövőben. A verseny szoros, mivel az új előfizető megszerzésére úgy van lehetőség, ha a korábbi szerződését felmondja. Emiatt hasonló árazással rendelkező szolgáltatásokat adnak ki a vállalatok, és a versenytársakéhoz képest kedvezőbb ajánlattal próbálják megszerezni a vevők érdeklődését, a marketingkampányok segítségével. Fontosnak tartottam az üzletágban jellemző marketingtevékenységeket sorra venni. A Telekom, Telenor, és a Vodafone célja a piac teljes lefedése, ehhez különböző szegmensekre osztják fel azt, annak érdekében, hogy a marketingkampányok célzottan, minél több potenciális fogyasztó figyelmét felkeltsék. A vevők fejében mind a négy vállalat folyamatosan építi a saját maga imázsát, jellemzően egyező módszerekkel, mint pl.: minden vállalathoz tartozik egy szín       és egy szlogen. Kivételt képez ez alól a Telenor, nekik nincs szlogenük, helyette egy dallamot használnak a reklámok végén. Mivel szolgáltatást nyújtó vállalatokat vizsgáltam, ezért a 7P elemeit vettem figyelembe a marketig mix vizsgálata során.  Mind a négy vállalat terméke, a saját maguk által nyújtott szolgáltatás. Amiatt, hogy egyik vállalat sem szeretne lemaradni a többihez képest, az újítások nagy része idővel mindegyik cég kínálatába megérkezik, hasonló árazással. Marketingkommunikációra mérettől függően más mennyiségű büdzsé jut. A Telekom és a Vodafone akár egy fesztivál finanszírozását is elbírja, ezáltal a széles közönséghez eljut a reklám tevékenységük. Ezzel szemben a Telenor és a DIGI Mobil lemaradásban van, és nincs ilyen nagy volumenű marketingtevékenysége. Az emberi tényezőkben, a folyamatok lebonyolításában, elosztásban, és a fizikai környezetet tekintve a vállalatok tevékenysége hasonló.             A primer kutatásomat 31 kérdésből álló kérdőív segítségével végeztem el, annak érdekében, hogy a jelenlegi aktualitásokkal kapcsolatban teljesen frissek legyenek a rendelkezésre álló információk. A kitöltők szolgáltatók szerinti eloszlása, nagyságrendileg megegyezett az országos NMHHS- adatok nagy átlagával. Kutatásom fő célja a magyarországi telekommunikációs nagyvállalatok marketingstratégiájának és reklám kampányainak, fogyasztókra gyakorolt hatásának a feltérképezése. Marketingkampányokra vonatkozó kérdésemben fel kellett ismerni az adott vállalat reklámját és a megfelelő céghez kapcsolni. A Telekomot tudták a legtöbben a megfelelő helyre párosítani, ezt követte a Vodafone, Telenor, majd végül a DIGI Mobil. Kutatásom eredményeként arra jutottam, hogy az a kedvező lépés, ha a vállalatok továbbra is a jelenleg kialakított marketingkampányok felépítését követik, mivel a kezdeti feltevéseimmel ellentétben, az emberek sokkal kevésbé hajlanak a mobilszolgáltatások, vagy mobilszolgáltatók választásakor az influenszerek szavára.             A szakdolgozatomban említett tényekre és adatokra támaszkodva készítettem el a SWOT – elemzést, mind a négy vállalat számára, mint egy végső összefoglalása az eddig begyűjtött ismeretanyagoknak.   A célpiacra szabott és modern marketingkampányokon keresztül az erősségek és a lehetőségek potenciális összehangolásával további sikerek érhetők el a vállalatok számára a telekommunikációs terület piacán. 
695 |a 7P modell 
695 |a célpiac 
695 |a marketing 
695 |a marketing-kampány 
695 |a marketingkommunikáció 
695 |a mobil távközlés 
695 |a online marketing 
695 |a SWOT-elemzés 
695 |a távközlési piac 
695 |a telekommunikáció 
695 |a vállalati marketing stratégiák 
700 1 |a Eckert Bálint  |e ths 
700 1 |a Schmidt Péter  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/38424/1/Balint_Patrik_RXEIBE_szakdolgozat_2021.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/38424/2/BA_O_B%C3%A1lint_Patrik%20K%C3%89SZ.pdf  |z Dokumentum-elérés