A (túl)fogyasztás pszichológiája

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Volentics Julianna
Other Authors: Egly Ádám
Szánthó Dr. Zsuzsanna
Format: Thesis
Kulcsszavak:fogyasztói társadalom
marketing
pszichológia
reklám
válság
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/38611
Description
Abstract:Szakdolgozatomban a fogyasztói társadalomra ható pszichológiai manipulációkat részletesen megvizsgáljuk, mindezt történelmi háttérrel támogatva és primer kutatással színesítve támasztjuk alá. Az olajválsággal és annak hatásaival kezdünk, majd áttérünk az első fő témakörre, ami a marketing. A marketinget pszichológiai szempontok szerint elemezzük, modern szemmel (4E), majd áttérünk a legfőbb témakörünkre ami a fogyasztói társadalom. Kitérünk a neoklasszikus közgazdasági modellekre, majd a makroökonómiai kitérő után áttérünk a túlfogyasztás és a túlköltekezésre. Olyan aktuális információkkal folytatjuk mint a jelenleg zajló pandémia, majd a második részben az externáliák hatására térünk ki a globális éghajlatváltozást és a környezetgazdaságtant elemezve. Szó esik az újrahasznosításról és az arra való öszönzésről visszakanyarodva a fő vonalhoz, pedig a fogyasztói magatartást és a befolyásoló döntéseket vesszük górcső alá. Szakdolgozatomat egy primer kutatás színesíti, amely rendkívül izgalmas eredményeket hozott.