A reklámok változása a koronavírus hatására

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Spitzhütel Ádám
Other Authors: Oravecz Titanilla Éva
Stefanics Annamária
Format: Thesis
Kulcsszavak:koronavírus-járvány (COVID-19)
Magyarország
reklám
reklámkritika
reklámozás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/38722
Description
Abstract:Mostanság az emberek mindennapjait, úgy lehetne a legkönnyebben leírni, hogy próbálkoznak a „normálishoz” való visszatérésre. A reklámok esetében sincs ez másképpen. Ez a koronavírus miatt van így, mely 2020 első negyedévében tört be a világba és hazánkba, megbénítva a gazdaságot, és átformálva az emberek minden napjait. Manapság Magyarországon 2021 végén még mindig ezzel a járvánnyal küzdünk, ahogy a világ is, de a mindennapok egy része, így a reklámok is visszarendezőttek a Covid-19 előtti állapotba.Szakdolgozatomat, egy másik formában kezdtem el megírni még 2020-ban az az évi Tudományos Diákköri Konferenciára készítettem. Akkor még más címmel: A Tv reklámozás változása a koronavírus hatására. Ám én nem akartam abbahagyni ennek a témának a kutatását. Sőt szerettem volna kibővíteni, és nem csak a tévé reklámok esetében vizsgálni. Azért választottam ezt a témakört, mert érdekel, és roppant aktuális témának tartom, mely, mint marketingmenedzsment specializáció tanuló hallgató, tanulmányaim szerves részét képzik a reklámok tanulmányozása.Dolgozatom elkészítésével a következő kérdésekre kerestem a választ: A Tv reklámok kommunikációja, mennyisége, mondanivalója, megítélése, hogy változott meg, hogyan változott meg, és miért változott meg 2020 tavasza során, a korona vírus tombolása elején.Munkám során alapvetően szekunder kutatást végeztem, aktualitása miatt az online megtalálható hazai és nemzetközi sajtóközleményeket, felméréseket, kimutatásokat használtam. Emellett egy Google kérdőívet is készítettem, mely Primer kutatásomat képzi.A dolgozatom 3 részből fog állni. Az első részben bemutatom, a reklám fogalmát több megközelítésből, hogy tisztában legyünk a funkciójával, illetve, hogy milyen tényezők mentén változhat. Maguk a reklámok kommunikációja, üzenete/tartalma, hossza, mennyisége miben változott meg a járvány alatt. A második részben pedig azt fogom prezentálni, az online kérdőívem adatai alapján, hogy a fogyasztók mit is éreztek igazán ezekből a változásokból, és mit gondolnak róluk. A harmadik részben pedig a következtetéseimet mutatom be a primer és szekunder adatok összehasonlítása mentén.