A hazai rádiózási szokások vizsgálata

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nagy Bence
További közreműködők: Fodor Máté
Oravecz Titanilla Éva
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:média
médiafogyasztási szokások
rádió
rádió fogyasztás
rádió hallgatás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/38830

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg38830
005 20220308091214.0
008 220308suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Nagy Bence 
245 1 2 |a A hazai rádiózási szokások vizsgálata  |c Nagy Bence  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A média nagy hatással van a fogyasztók mindennapi életére, jelentősen befolyásolhatja az emberek egymáshoz, a környezethez, a vállalkozásokhoz vagy a világhoz való viszonyát. A médiavállalatok és a hírközlési szolgáltatók versenyképességük megőrzése, valamint növelése érdekében egyre komplexebb szolgáltatásokkal igyekeznek új fogyasztókat szerezni és a régiket megtartani. A globális platformok magas népszerűsége és növekvő térnyerése miatt, az online médiumok versenyképessége vitathatatlan, a hagyományos tévénézés és rádióhallgatás súlyának fokozatos mérséklődése figyelhető meg a digitális médiumok, valamint digitális platformok javára. Hazánkban a felhasználók kifejezetten szeretik a rádiót, mint médiumot, általában zenehallgatásra, híradások hallgatására, valamint tájékoztató és szórakoztató tartalmak fogyasztására használják. A digitális platformok és a televízió mellett, a rádió napjainkban az egyik legfontosabb tömegmédium Magyarországon, felhasználása igen széleskörű (zenehallgatás, szórakozás, tájékozódás stb.). A Covid-19-pandémia miatt kialakult gazdasági válság erősen negatív hatást gyakorolt az egész kommunikáció iparágra, így a rádiós költések is erősen visszaestek a korábbi évekhez képest, azonban a hazai rádiók hallgatottságát a koronavírus-járvány nem mérsékelte jelentősen. A dolgozat célja a hazai rádiózási szokások vizsgálata volt. Munkám során bemutattam a hazai médiapiac jelenlegi helyzetét és résztvevőit. Ismertettem a rádiót, mint médiumot, annak kialakulását és történelmét. Elemeztem a médiatorta alakulását, vizsgáltam az elmúlt 20 év során bekövetkezett változásokat. Leírtam a rádiók típusait, a rádiózás szerepét a marketingben és a hirdetések világában. Felvázoltam, hogy más, nagyobb európai országban milyen helyzete van ennek az ágazatnak. Bemutattam, hogy a közösségi média milyen hatással van a rádió hallgatásra. Primer kutatást végeztem. Ennek megvalósításához készítettem egy kérdőívet, melyben szerepeltek olyan kérdések is, amelyeket már egy nagyobb lélekszámú tömeghez használtak, így össze tudtam vetni az aktuális adatokat azokkal az eredményekkel és levonhattam a következtetéseket. Javaslatom központjába a fejlődő világhálót, azon belül a közösségi platformokat helyeztem, mivel számos lehetőséget tartogat a rádiók számára. 
695 |a média 
695 |a médiafogyasztási szokások 
695 |a rádió 
695 |a rádió fogyasztás 
695 |a rádió hallgatás 
700 1 |a Fodor Máté  |e ths 
700 1 |a Oravecz Titanilla Éva  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/38830/1/Szakdolgozat_V%C3%A9gleges.pdf  |z Dokumentum-elérés