Az alternatív iskolák kommunikációja
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | alternatív pedagógia Göllner Mária kommunikáció Vekerdy Tamás waldorf |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/38839 |
Kivonat: | Meglátásom szerint manapság annak a kérdése, hogy milyen jellegű iskolába érdemes íratni a gyermeket, egy megosztó témának bizonyul. Hiszen ma már nagyon sok lehetőség áll a rendelkezésünkre. Választhatunk állami és magániskolák közül és ezen belül is eldönthetjük, hogy az intézmény milyen tanrendet és ideológiát kövessen. Ebbe a halmazba természetesen beletartozik az alternatív iskolák csoportja is, aminek a működésüket tekintve szintén több irányzata van. Ma Magyarországon hozzávetőleg 300 alapítványi, egyesületi, vagy önkormányzati és magán iskola működik, amelyek alternatív pedagógiát képviselnek (Vekerdy , 2005). Mivel a legtöbb alternatív intézmény Magyarországon az 1990-es években jött létre, így viszonylag újdonságnak számítanak és ennek okán sokan szkeptikusan vélekednek a reformpedagógiáról. Szakdolgozatomban az alternatív iskolák a diákok irányába közvetített kommunikációját vizsgálom, valamint működésük alapideológiáját. |
---|