Az online kereskedelem fejlődése és a fizetési megoldások átalakulása a 2020-as járványhelyzet következtében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Báthy Csenge
További közreműködők: Eckert Bálint
Farkas Sándor Attila
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:21. század
alkalmazás(ok)
management
vállalatértékelés
világgazdaság
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/38991
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom célja, hogy felmérjem az online kereskedelem fejlődését az elmúlt években, illetve, hogy megvizsgáljam a fizetési módszerek változását ezzel párhuzamosan a Covid-19 világjárvány következtében. Tanulmányi háttérként az e-kereskedelem eddigi fejlődését és szabályozását használtam fel, melynek fényében megtudhatjuk, hogy a vírushelyzet előtt milyen piaci részesedést tudhatott magának ez a szegmens. Dolgozatomban kitértem a lehetséges jövőbeni fejlesztési lehetőségekre és arra, hogy mik lehetnek a legnagyobb előnyei, ha ez az ágazat fejlődik. A következő részekben az alternatív online fizetési rendszerek volt a fő téma, ahol bemutattam a manapság piacvezető szereplőket, azok előnyeit, hátrányait, illetve a vírus hatásait ezekre a vállalkozásokra. Ezek után a pandémia és annak hatásait elemeztem nem csak gazdasági, de a világ többi részére tekintve is. A végén pedig saját tapasztalatommal szerettem volna érzékeltetni, hogy mennyire megváltoztatta a munkavállalók és kereskedők életet a világjárvány. Fő célom volt, hogy alátámasszam vagy megcáfoljam azt az állítást miszerint a koronavírus járványnak köszönhetően, eddig még soha nem látott fejlődést láthattunk az online kereskedelemben. Második feltevésem pedig az volt, hogy az újszerű fizetési módszerek népszerűbbek, mint a hagyományos bankkártyás fizetés. Ezt a két állítást a kutatásom segítségével szerettem volna bebizonyítani. A kutatáshoz kvantitatív módszert választottam, tehát kérdőívet készítettem, melyet az internetes megosztó portálokon tettem közzé. A célcsoport mindenképpen azok az internet használók voltak, akik vásároltak már online vagy használták már valamely alternatív fizetési rendszert életük során. Egy 106 fős mintát kaptam, melynek nagy része 22 és 37 év közötti, továbbá gyakori internet felhasználók. Egy 19 kérdéses kérdőívben kérdeztem őket a véleményükről, a bizalmi tényezőkről és az online vásárlás egyéb aspektusairól, amely befolyásolja őket vásárlás során. A kutatásomnak köszönhetően választ kaptam a feltett kérdésekre. Fő állításom alátámasztásra került, mind a kutatás által, mind pedig a kutatómunkám alatt felhasznált források által, miszerint az e-kereskedelem nagyon sokat köszönhet a kialakult helyzetnek. Ami viszont meglepő volt, hogy a második feltevésem, miszerint az új fizetési lehetőségek, rendszerek népszerűbbek, mint a hagyományosnak nevezhető bankkártyás fizetés megcáfolásra került a kutatásban résztvevők által, hiszen a legtöbben még mindig az elektronikus vásárlásaik során a kártyás fizetést választják.