Az elektromos mobilizáció beépülése a magyar közlekedési tudatba és ennek az állami támogatási és szabályozási rendszerei
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | Autonóm közlekedés elektromobilitás Elektromos járművek Fenntartható mobilitás Mikromobilitás |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/38992 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg38992 | ||
005 | 20220311084701.0 | ||
008 | 220311suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Bud Bence | |
245 | 1 | 3 | |a Az elektromos mobilizáció beépülése a magyar közlekedési tudatba és ennek az állami támogatási és szabályozási rendszerei |c Bud Bence |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Az elektromos mobilizáció megvalósítására nagy szükség lenne a zsúfoltabb városokban, mert így tisztábban tarthatnánk a környezetet és redukálhatnánk közlekedésből fakadó torlódásokat. Dolgozatom legelején fontosnak találom tisztázni az alapfogalmakat, amelyek elengedhetetlenek e téma megértéséhez. Az alábbi fogalmak a következőek: fenntartható mobilitás, önálló (autonóm) közlekedés, önvezető járművek, elektromos járművek, mikromobilitás, okos város. Ahhoz, hogy rá tudjunk térni a társadalmi attitűdnek a vizsgálatára, szükség van először arra, hogy az olvasó tisztában legyen az elektromos autó sajátosságaival és technológia újdonságaival. Sajátosságain belül a pozitív és negatív tulajdonságait jellemezném, amelyben az akkumulátor és töltési technológia fejlődését, jövőképét mutatnám be. Ezen belül szót ejtek az elektromos autók térhódításáról és töltőhálózatok elterjedéséről Magyarországon belül. A kutatási kérdésem megválaszolásához, nélkülözhetetlen a társadalmi attitűd vizsgálata. A cél az, hogy az emberek a mindennapokban elektromos közlekedési eszközöket használjanak és ehhez milyen technológiai sajátosságok és újdonságok kellenek. A legrelevánsabb szempont, amiért az elektromos autók létrejöttek, hogy csökkentsük az emissziós kibocsátást, környezettudatosabban közlekedjünk, elsősorban a várásokban. Továbbá az autógyártók által kitűzött cél, hogy elhozzák a fogyasztók számára a teljes automatizáltságot, amellyel csökkenteni tudnák a balesetek számát, emellett a kényelmesebb közlekedést megtudnák teremteni. Ugyanakkor, a car-sharing szolgáltatók eszközeit igénybe tudják, amellyel leredukálhatóvá válhat, a városban kialakult géppark mennyiség, hiszen az emberek nem saját gépjárművet használnak, hanem csak kölcsönzik bizonyos időtartamra. Az e-mikromobilitási eszközöknek pedig az a lényegük, hogy sokkal rugalmasabb szabályozás kötődik hozzájuk, bárki önszántából igénybe veheti, ha zökkenőmentesen szeretne közlekedni a zsúfoltabb belvárosi részeken.Fontos szót ejtenem az állami törekvésekről, fejlesztésekről, támogatási rendszerekről, mind külföldön, mind belföldön. Összehasonlítom, különbséget teszek külföldi országok és Magyarország ösztönző, támogató programja között. A támogatások segítségével, mennyi elektromos autó került eladásra az utóbbi években a statisztikák alapjánA szakdolgozatom empirikus kutatási részét, kvalitatív és kvantitatív kutatási módszerrel készült. Saját készítésű kérdőívemre érkezett válaszok alapján és szakmai mélyinterjú elemzésének segítségével, szeretnék válaszokat kapni a kutatási kérdéseimre. A társadalmi attitűddel kapcsolatos kérdések megválaszolására, az állami támogatási rendszer véleményezésére irányult, a kutatási munkám. Emellett fontosnak tartottam mit várnak a jövőtől az emberek, hogyan formálnák meg, az elektromos mobilizáció jövőképét a kérdőívben feltett állítások segítségével. A konklúzió megállapítása után, javaslatokat teszek a társadalom és az állam számára, miben lenne érdemes változtatniuk, változtatást eszközölniük a közeljövőben. | |
695 | |a Autonóm közlekedés | ||
695 | |a elektromobilitás | ||
695 | |a Elektromos járművek | ||
695 | |a Fenntartható mobilitás | ||
695 | |a Mikromobilitás | ||
700 | 1 | |a Honvári Patrícia |e ths | |
700 | 1 | |a Kiss Zoltán |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/38992/1/BA_O_Bud_Bence.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/38992/2/Szakdolgozati%20t%C3%A9mav%C3%A1zlat-Bud%20Bence.pdf |z Dokumentum-elérés |