A home office-ra való átállás vezetői kihívásai egy magyarországi nagyvállalatnál

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Figura-Simon Klaudia
További közreműködők: Eckert Bálint
Fehér Edina
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:kihívás(ok)
koronavírus-járvány (COVID-19)
munkavállaló
munkáltató
távmunka
vezetők
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/39044

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg39044
005 20220311115701.0
008 220311suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Figura-Simon Klaudia 
245 1 2 |a A home office-ra való átállás vezetői kihívásai egy magyarországi nagyvállalatnál  |c Figura-Simon Klaudia  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Aktualitás szempontjából nagy jelentőséggel bír a 2020-ban Magyarországot is elérő világjárvány. A járvány gyors terjedésének megfékezése érdekében, a kormány különböző intézkedéseket rendelt el. Ezek közül az egyik legfontosabb, amit a szakdolgozatom felölel, az a home officera való átállás. Rendkívül gyorsan kellett alkalmazkodnunk a kialakult helyzethez, mind a magénéletünk, mind pedig a munkahelyünk kapcsán. A pandémia okozta kihívások egymás után érték el a gazdaság szereplőit.Szekunder kutatással vizsgálom a home office-ra való átállás kihívásait, előnyeit és hátrányait, munkavállalói, munkaadói és szervezeti szinten is. Különböző irodalmakból és internetes forrásokból azt olvashatjuk, hogy a motiváció fenntartás, kommunikáció hiánya és a munka újra megszervezése , megfelelő számítástechnikai eszközök biztosítása kihívást okozott a vezetők számára. Kutatásomat primer kutatással végeztem, ahol a cég négy különböző csoportjának vezetőjével készítettem személyes interjút. Arra keresem a választ, hogy milyen kihívásokkal néztek szembe a vezetők az átállás során annak érdekében, hogy a napi ügymenet fenntartható legyen. Célzottan kérdeztem rá a vezetőknél a szakirodalomban is megfogalmazott kihívásokra, mint például motiváció fenntartás, kommunikáció, munkaszervezés és biztonságtechnikai kérdések. Válaszok alapján a cég gördülékenyen vette az akadályokat, nagyon sokat kommunikáltak a munkavállalókkal és sokat beszéltek a munka magánélet egyensúly fenntartásáról. Volt eset, amikor a személyes kommunikáció hiánya miatt nem sikerült időben teljesíteni a feladatokat, de később erre is találtak megoldást előre ütemezett megbeszélésekkel. Biztonsági szempontból is kifejlesztették a saját hálózatukat, amihez otthonról is kapcsolódni lehet, így a céges alkalmazások csak azon keresztül érhetőek el, illetve semmilyen más internetes felület nem nyitható meg róla. A feladatok megfelelő priorizálása is kihívást jelentett, azonban a vezetők közösen fel tudták állítani a megfelelő sorrendet. Összességében elmondató, hogy a szakirodalomban olvasható kihívások valóban kihívást jelentettek, azonban a vizsgált cég mérhetetelen profizmussal és odaadással állt a helyzet megoldásához. Ennek köszönhetően kis idő elteltével már minden gördülékenyen halad. 
695 |a kihívás(ok) 
695 |a koronavírus-járvány (COVID-19) 
695 |a munkavállaló 
695 |a munkáltató 
695 |a távmunka 
695 |a vezetők 
700 1 |a Eckert Bálint  |e ths 
700 1 |a Fehér Edina  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/39044/1/Figura-Simon-Klaudia_-A-home-office-ra-val%C3%B3-%C3%A1t%C3%A1ll%C3%A1s-vezet%C5%91i-kih%C3%ADv%C3%A1sai-egy-magyarorsz%C3%A1gi-nagyv%C3%A1llalatn%C3%A1l.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/39044/2/Figura-Simon-Klaudia_FQEWPE_GM_V%C3%A1llalkoz%C3%A1smenedzsment.pdf  |z Dokumentum-elérés