Az online értékesítés térnyerése a koronavírus idején

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Forró Viktória
További közreműködők: Németh Dr. Krisztina
Suljovic Aida
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:digitális felületek
elektronikus kereskedelem - online kereskedelem
elektronikus üzleti stratégia
Inditex csoport
koronavírus-járvány (COVID-19)
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/39053

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg39053
005 20220311115714.0
008 220311suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Forró Viktória 
245 1 3 |a Az online értékesítés térnyerése a koronavírus idején  |c Forró Viktória  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Az online kereskedelem megjelenése változásokat hozott a vállalatok és a fogyasztók életébe egyaránt. Mindkét félnek nyitottnak kellett lenni a digitalizáció felé, hogy virtuálisan találkozni tudjanak egymással. A koronavírus megjelenése ráébresztett sok cégvezetőt, hogy online platformokra igenis szükség van, mert anélkül ellehetetlenülnek, nem lenne értékesítésből származó bevételeik, ha esetleg ismét sor kerülne újabb szigorításokra, bezárásokra. Azok a vállalatok, akik rendelkeztek internetes áruházzal megtapasztalhatták, hogy a forgalom megnövekedésekor is tökéletesen funkciónál-e a weboldaluk, mert a rendelések megnövekedése során a készletnyilvántartásnak  gördülékenyen kell működnie. A vevők és a cégek számára egyaránt előnyöket és hátrányokat tartogat a virtuális piac. A vevőknek a vásárlás kényelmesebbé és gyorsabbá vált, de az interneten vannak olyan vállalatok, amelyek bizonytalanságot keltenek bennük. A cégek előtt egy új lehetőség jelent meg, ahova belépve bővíthetik a célközönségüket és az értékesítési területüket, de ehhez plusz költségekkel kell tervezniük a költségvetésben.  A vállalatok sikerességéhez szükség van stratégiai tervhez, hogy azt követve még eredményesebbek legyenek. A világjárvány megmutatta, hogy a több évet átölelő tervek sohasem kőbe vésettek és a külső környezeti hatásokat figyelembe kell venniük. A járványnak köszönhetően a vállalatok költségvetése teljesen átalakult, de hazánkban a kormány kedvezményeket vezetett be, hogy a cégekről terhet vegyen le. Az Inditex cégcsoport a világon az egyik legnagyobb ruházati kereskedelmet folytató vállalat. A koronavírus hatással volt a cégre, mert  árbevételében visszaesést lehetett tapasztalni. A forgalmát elemezve elmondható, hogy a járvány alatt az online értékesítésből származó bevétele jelentősen megnőtt, amíg a fizikai üzleteké visszaesett. A vállalat vezetősége fontos tartja a folyamatos technológiai fejlesztéseket, hogy minél több piacon legyenek jelen és hatékonyan működjenek. Primer kutatásom segítségével azt akartam alátámasztani, hogy az online értékesítés egyre népszerűbb és a koronavírus hatására nagyobb teret nyert. 
695 |a digitális felületek 
695 |a elektronikus kereskedelem - online kereskedelem 
695 |a elektronikus üzleti stratégia 
695 |a Inditex csoport 
695 |a koronavírus-járvány (COVID-19) 
700 1 |a Németh Dr. Krisztina  |e ths 
700 1 |a Suljovic Aida  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/39053/1/Szakdolgozat_Forr%C3%B3_Vikt%C3%B3ria_GN9ML2.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/39053/2/BA_O_Forr%C3%B3_Vikt%C3%B3ria_GN9ML2.pdf  |z Dokumentum-elérés