Képzés, fejleztés, mentorálás egy középfokú oktatási intézményben és egy utánpótlás sportegyesületnél
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | fejlesztés(ek) képzések mentorálás nevelés oktatás |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/39095 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg39095 | ||
005 | 20220311115826.0 | ||
008 | 220311suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Filep Dominik | |
245 | 1 | 0 | |a Képzés, fejleztés, mentorálás egy középfokú oktatási intézményben és egy utánpótlás sportegyesületnél |c Filep Dominik |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a A szakdolgozatomban a képzés, fejlesztés, mentorálás témakörét vizsgáltam egy általam választott középfokú oktatási intézményen, a Debreceni Szakképzési Centrum Brassai Sámuel Műszaki Technikumán, és egy utánpótlás sportszervezeten, a DVSC Labdarúgó Akadémián keresztül. A vizsgálatom lényegében egy összehasonlító elemzés volt, amelyben két intézményt hasonlítottam össze, ahol a fiatalok képzése folyik, csak a képzés iránya tér el egymástól. A középfokú intézményben szakirányú képzések folynak, ahová az általános iskola 8. osztálya után jelentkezhetnek a tanulók. Az utánpótlás sportegyesületbe már 6 éves kortól várják a fiatalok, akik szeretnék megismerni a labdarúgást és ebben szeretnének fejlődni. Vizsgáltam, hogy az általam választott intézményekben dolgozóknak milyen kompetenciákra van szükségesük, hogy a betöltött munkakört el tudják látni, valamint, hogy milyen végzettséggel rendelkeznek a munkavállalók. Emellett kitértem, hogy az intézményekben dolgozók milyen rendszereséggel vesznek részt képzéseken, folynak-e fejlesztések és a mentorálás hogyan megy végbe. A kutatásom célja az volt, hogy rávilágítsak, hogy milyen hasonlóságok és különbségek vannak a két intézmény képzési rendszerében, a fejlesztésekben és a mentori képzésben. A kutatásom során primer és szekunder adatgyűjtési módszereket alkalmaztam. A szekunder kutatás során leginkább hazai szakirodalmakat olvastam el, tanulmányoztam és dolgoztam fel a képzés, a fejlesztés és a mentorálás témakörében. A primer adatgyűjtésen belül három módszert alkalmaztam, melyek az online interjú és kérdőíves felmérés, valamint a tartalomelemzés. Interjút készítettem az intézmények vezetőivel, valamint a DVSC Labdarúgó Akadémia oktatásvezetőjével. Az online kérdőíves megkérdezés módszerét is alkalmaztam, melyet az intézmények dolgozói részére juttattam el, valamint tartalomelemzést végeztem a rendelkezésemre bocsátott anyagokból. A DSZC Brassai Sámuel Műszaki Technikum vezetője rendelkezésemre bocsátotta a szakmai programot, a pedagógiai szakmai programot, valamint a vezetői programot, míg a DVSC Labdarúgó Akadémia vezetőségétől megkaptam az akadémia oktatási-képzési programját és szakmai képzési tervét. A kutatásom során arra az eredményre jutottam, hogy mind a DSZC Brassai Sámuel Műszaki Technikum, mind pedig a DVSC Labdarúgó Akadémia hasonlóan működik, és hasonló értékeket képvisel. A legnagyobb különbség a szakemberek végzettségében van. Míg a DSZC Brassai Sámuel Műszaki Technikumában dolgozó pedagógusok mindegyike rendelkezik felsőfokú szakirányú végzettséggel, addig a DVSC Labdarúgó Akadémián dolgozó sportszakemberekről ez nem mondható el. Véleményem szerint a labdarúgó akadémián dolgozó és fiatalokkal foglalkozó, oktató-nevelő munkát ellátó szakembereknek is rendelkezniük kellene pedagógiai végzettséggel. A másik különbség a két intézmény között a szakmai tapasztalat. A technikumban dolgozók többsége nagyobb szakmai tapasztalattal rendelkezik, mint az akadémián dolgozók. | |
695 | |a fejlesztés(ek) | ||
695 | |a képzések | ||
695 | |a mentorálás | ||
695 | |a nevelés | ||
695 | |a oktatás | ||
700 | 1 | |a Csizmadia Péter |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/39095/1/Filep%20Dominik%20diplomadolgozat_1.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/39095/2/osszefoglaloFD.pdf |z Dokumentum-elérés |