Az ügyfélkapcsolat menedzsment és a vállalati stratégia összefüggései a Celanese Magyarország Kft. vonatkozásában

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Farkas Mónika Anna
Other Authors: Kasza Lajos
Format: Thesis
Kulcsszavak:CRM
SSC
ügyfél
ügyfélkapcsolat
ügyfélkapcsolati menedzsment
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/39164
Description
Abstract:A dolgozatom témája az ügyfélkapcsolat menedzsment fejlesztés és a vállalati stratégia elemeinek összefüggései egy multinacionális vállalat esetében. A vizsgált multinacionális cég a Celanese Magyarország Kft. volt, ahol gyakornoki időmet töltöttem, jelenleg pedig már teljesértékű alkalmazott vagyok a cégnél. A témaválasztásom leginkább korábbi tapasztalataim indikálták. A kutatási kérdéseim a CRM rendszerek haználatára, annak elhelyezésére a vállalat életében, a rendelkezésre álló eszközökre, illetve az ügyfélkapcsolat menedzsment javítására irányultak.  A dolgozat során szekunder és primer kutatást is végeztem, a primer kutatási elemek mélyinterjúk, illetve elemzések voltak. Az elemzésekkel (SWOT, STEEPLE, Porter) a vállalat piaci helyzetét igyekeztem  meghatározni, a mélyinterjúk során pedig ügyfélkapcsolat menedzsment fejlesztéssel kapcsolatos problémákra kerestem a megoldást vagy a megoldáshoz vezető utat, véleményem szerint, összességében sikerrel. A nyolc interjúalanyom közül 7 a cégtől került ki, az az egy külsős interjúalany egy kisebb cégből került kiválasztásra és főleg a diverzifikáció miatt, mivel kíváncsi voltam rá, hogy egy kisebb cég hogyan áll a CRM kérdéshez. Összességében kijelenthetem, hogy a Celanese folyamatosan dolgozik az ügyfélkapcsolat menedzsment fejlesztésen, de valójában ez már korábban is prioritást élvezett náluk.