A reklámok hatása a gyermekekre

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Réz Adrienn
Other Authors: Papp Judit
Format: Thesis
Kulcsszavak:fogyasztás
gyerekek
hirdetések
pszichológia
reklám
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/39201
Description
Abstract:A dolgozatomban azt fogom bemutatni, hogy a reklámok milyen hatással lehetnek a gyermekek viselkedésére és fejlődésére. Úgy gondolom, hogy ez egy olyan téma amivel kifejezetten érdekes és érdemes foglalkozni. Rengeteg nagyon hasznos információra tehetünk szert. Minden emberre hatással lehetnek a reklámok és ez a gyermekek tekintetében sincs másképp. Azért választottam ezt a témát, mert szeretnék a lehető legtöbbet megtudni, arról, hogyan hathat egy-egy reklámnak szánt kisfilm az egyik legbefogadóképesebb csoportra, vagyis a gyermekekre. Az egyes fejezetekben más-más szempontok alapján vizsgálom majd, milyen pozitív, tanító jellegű hatásai lehetnek a különböző reklámfilmeknek és, hogy milyen negatív befolyásoló szereppel is bírhatnak. A kutatásom célja az, hogy felmérjem milyen módon és mennyire képes is egy reklámfilm befolyásolni egy gyermek fejlődését és a viselkedését. Szeretném kutatni melyik korosztály a legbefolyásolhatóbb és, hogy melyek azok a reklámelemek (például zene, színvilág) amelyek a legnagyobb befolyásoló hatással bírnak és szeretnék választ kapni arra is, hogy a szülők milyen típusú, illetve milyen üzenetet közvetítő reklámokat tartanak megfelelőnek a gyermekeik számára. A kutatás során szeretnék választ kapni arra milyen is egy társadalmilag és etikai szempontból elfogadott és jónak tartott reklám, ez pedig úgy gondolom minden marketinggel és kereskedelemmel foglalkozó személy számára fontos információ lehet.