Humánerőforrás gazdálkodás, toborzás és kiválasztás területe a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft-nél

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Németh Míra
Other Authors: Kasza Lajos
Format: Thesis
Kulcsszavak:humánerőforrás
kiválasztás
menedzsment
SWOT
toborzás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/39213
Description
Abstract:Jelen szakdolgozatban a humánerőforrás gazdálkodást fogom bemutatni, annak területeit, kiemelve a toborzás és kiválasztást területét, amelynek folyamatát vizsgáltam az általam választott vállalatnál. Záródolgozatomban ismertetni fogom először is a menedzsmentet, hiszen anélkül, hogy azt tisztáznám nem tudnék áttérni a humánerőforrás menedzsmentre. Annak definiálása után bemutatom fejlődését különböző szempontokból, különböző szakaszokon keresztül. Továbbá a jellemzőit is bemutatom. Dolgozatomban kitérek az emberi erőforrást befolyásoló tényezőkre is, ismertetni is fogom azokat. Bemutatom a humánerőforrást biztosító különböző stratégiákat is, hogy utána rátérhessek a dolgoztam fő pillérjére. Dolgozatomban a legfőbb szerepet a humánerőforrást biztosító rendszerek kapták. Ezek különböző formáit fogom ismertetni. Ismertetem, hogy egy vállalat életében mik azok, amikre nagyon fontos odafigyelni, hogy minden esetben a leghatékonyabban tudjon működni a legmegfelelőbb munkavállalókkal. A munkaerő biztosításának 2 területét fogom érdemben jobban kifejteni és bemutatni, egy vállalat folyamataival párhuzamba állítva. Először is azonban a vállalatot fogom bemutatni, amely a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. Egy SWOT elemzés során ismertetem a vállalat belső környezetét az én szemszögemből. Majd pedig a toborzás területét ismertetem, kezdve a fogalmával, majd pedig a különböző módszereit és eszközeit. Második terület, amelyet jobban ismertetek a kiválasztás lesz. Szintén bemutatva a fogalmát, majd pedig a változatos módszereit és eszközeit. Mindeközben ismertetve és párhuzamot vonva, melyek fedezhetők fel a SPAR-nál is, milyen formában jelenik meg a vállalatnál az adott technika. A toborzás és kiválasztás folyamatának bemutatása után egy SWOT elemzéssel a toborzásra vonatkozóan bemutatom, hogy tapasztalataim alapján mik is ennek a területnek az erősségei, gyengeségei, lehetőségei és veszélyei. A témámat azért választottam, mert úgy gondolom a kereskedelem egyik nagyon fontos része a munkaerő és annak biztosítása. Főleg a mostani vírus helyzetben, amikoris mindenhol emberhiánnyal küzdenek. Továbbá mivel egy nagyon meghatározó tényező, hiszen egy ekkora vállalatról van szó. Úgy gondolom szakmai gyakorlatom során, amelyet a SPAR toborzáson végeztem megismerhettem a vállalatnak ezt a részét, főleg az értékesítésre, azaz a bolthálózatra vonatkozóan. A megszerzett tudást és információt ábrákkal fogom szemléltetni, jobban átlátva adott esetben a fontos paramétereket. Szakdolgozatom írása közben törekszem a minél egyszerűbb megfogalmazásra, továbbá, hogy egy átfogó képet biztosítsak a különböző toborzási és kiválasztási módszerekről.