A Montessori módszer és az állami oktatás összehasonlítása, adaptálási lehetőségek

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Kovács Diána
Other Authors: Farkas Dr. Julianna
Format: Thesis
Kulcsszavak:Alternatív módszer
Állami
köznevelés
Montessori
oktatás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/39537

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg39537
005 20220402095616.0
008 220402suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kovács Diána 
245 1 2 |a A Montessori módszer és az állami oktatás összehasonlítása, adaptálási lehetőségek  |c Kovács Diána  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Témaválasztásom az állami iskolákban történő köznevelés elmúlt években történt átalakítása miatt aktuális, amit személyes tapasztalatom is megerősít. A 2011-es köznevelési törvény szerinti teljes centralizálás hatásai és eredményei az elmúlt tíz évben levonhatóak és vizsgálhatóak. Dolgozatomban elsősorban az általános iskolák működését szeretném vizsgálni és párhuzamot vonni az alapítványi fenntartású Montessori általános iskolákban zajló munkával, a gyerekek lehetőségeit figyelembe véve. Pedagógusképzésünk, oktatásügyünk folyamatosan változik, az a differenciálódás, ami a magán-, és egyházi intézmények megjelenésével, az alternatív pedagógiai módszerek elterjedésével érezhető, mindenképpen jó irány. Ez a módszertani sokféleség a megfelelő ülepítés után valódi eredményeket hozhat, az átvehető jó gyakorlatok színesítik, frissítik az állami oktatást. 
695 |a Alternatív módszer 
695 |a Állami 
695 |a köznevelés 
695 |a Montessori 
695 |a oktatás 
700 1 |a Farkas Dr. Julianna  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/39537/1/Kov%C3%A1cs%20Di%C3%A1na%20%C3%9Czleti%20szakoktat%C3%B3_L_Szakdolgozat%202021.pdf  |z Dokumentum-elérés