A koronavírus hatása a turisztikai keresletre és kínálatra 2020-ban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Varjú Péter
További közreműködők: Egedy Dr. Tamás
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:hatás(ok)
kereslet
kínálat
koronavírus-járvány (COVID-19)
mentális egészség
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/39541
Leíró adatok
Kivonat:A dolgozatom során a koronavírus hatásait jártam körbe a turizmusban a keresleten és a kínálaton keresztül. A keresleti oldalon belül az egyén és a társadalom szemszögéből vizsgáltam a gazdasági és mentális impulzusait a pandémiának. A kínálati oldalon pedig a turisztikai vállalkozások helyzetét mutattam be, illetve, hogy hogyan befolyásolta a vírus a működésüket. Ez az eddigi általunk ismeretlen helyzet mind a két oldalt mélyen megviselte, aminek a mai napig érezzük a hatását. Célom a kutatással az volt, hogy átfogó képet kaphassunk az akkori helyzetről, aminek a segítségével következtetést tudunk levonni a jövőre nézve. A kutatásomhoz egyrészt egy kérdőíves megkérdezést alkalmaztam, aminek a célcsoportja a 18 évnél idősebb magyar társadalom volt. Fény derült arra, hogy gazdaságilag és mentálisan egyaránt megviselte az embereket a vírus, amiben közre játszott a munkanélküliség, fizetéscsökkentés és a bezártság a vírussal kapcsolatos korlátozások miatt. A kínálati oldal vizsgálatához interjús megkérdezést alkalmaztam, ami során a rendezvényszervező szakma két szakemberével beszéltem, azért, hogy rálátást kapjak a szakma és a vállalkozások helyzetéről. Kiderült, hogy a munkavállalók csaknem mindenhol elbocsájtással vagy fizetéscsökkentéssel szembesültek annak érdekében, hogy a vállalkozás túl tudja élni a vírusnak az időszakát.