Konfliktusok és konfliktuskezelés az iskolában (diák-diák, tanár-diák, tanár-tanár konfliktusok megjelenési formái és lehetséges megoldásai)
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Thesis |
Kulcsszavak: | empátia hátrányos helyzet iskola konfliktus nevelés |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/39574 |
Abstract: | Szakdolgozatomban ismertettem a konfliktus fogalmát, a konfliktushelyzeteket, azok kiváltó okait, valamint a lehetséges megoldásokat. Először a konfliktus szót, mint fogalmat definiáltam a szakirodalom segítségével. Ezután a konfliktuskezelés fajtáiról írtam. Az eredményes és kevésbé eredményes megoldásokat felsoroltam. A dolgozatom fő témája az iskolai konfliktushelyzetek, melybe saját tapasztalatomat is belefoglaltam. Részletesen feldolgoztam az iskolai konfliktusok szereplőit, az azok között kialakuló konfliktusok okait, hátterét. A másik fő alappillére a dolgozatomnak a hátrányos helyzet, melyet ismertettem. A hátrányos helyzet fogalmát, valamint az ezek kialakulásának lehetséges okait. Ezt követően bemutattam az önálló kutatásomat, annak eredményét. Külön kitértem a hatékony konfliktuskezelésre, mely általam is nagyon kedvelt megoldási stílus. Leírtam a konfliktuskezelést segítő és gátló tényezőket példákkal statuálva. Majd levontam a megfelelő következtetéseket. Javaslatokat tettem a hatékony konfliktuskezelési módokra vonatkozólag. |
---|