Budapest népszerűsítése a belföldi turisták körében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kiss Alíz Orsolya
További közreműködők: Szabóné Dr. Erdélyi Éva
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:belföldi turizmus
Budapest
főváros
motiváció
népszerűsítés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/39607

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg39607
005 20220402095736.0
008 220402suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kiss Alíz Orsolya 
245 1 0 |a Budapest népszerűsítése a belföldi turisták körében  |c Kiss Alíz Orsolya  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Kutatásom első szakasza szekunder kutatással történt, Magyarország és más, európai országok körülményeinek, illetve a hazai jelenségek okainak feltárásával, összehasonlításával. Az eddig ismert, belföldi desztinációválasztással, döntési szempontokkal, utazási és fogyasztási szokásokkal kapcsolatos szakirodalomra támaszkodtam, Budapestre specializálva. Majd egy általam végzett primer kutatás keretében, strukturált kérdőív alapján történt a fogyasztók jelenlegi és jövőbeli keresletének, magatartásának feltárása, és az ebből levonható következtetések kifejtése. A vizsgálat végén a belföldi turisták utazási motivációjának, költési hajlandóságának behatóbb ismeretében választ adtam arra, hogy hogyan lehet több belföldi turistát vonzani Budapestre. Igyekeztem rámutatni arra, hogy a belföldi turisták milyen szempontrendszer alapján tájékozódnak és döntenek szálláshelyük kiválasztásáról, melyek az utazással kapcsolatos elvárásaik, preferenciáik, miket tartanak kevésbé szem előtt. Megállapítottam, hogy milyen motivációk, benyomások, fizetési hajlandóság, fenntartások és ezek alapján magatartásformák köthetők a belföldi turistákhoz a Budapestre való turisztikai célú utazás függvényében. A kutatás alapján adódik a kérdés, hogy amennyiben nincsenek tudatosan a vidéken élők számára kialakított turisztikai termékek, és a belföldi, potenciális fővárosi turisták nem ismerik a desztináció nyújtotta lehetőségeket, vagy ha ismerik is, akkor drágának tartják azokat, akkor miért is érné meg jelenleg több napra a fővárosba utazniuk? Mivel a belföldi turisták egy kedvezőbb feltételrendszert preferálnak, melynek nagy része a költéssel kapcsolatos, ezért egy speciális, turisztikai kártya bevezetését javaslom kizárólag a vidéki lakosság számára, mellyel több turisztikai szolgáltatás is összekapcsolható. Ezenkívül nagyobb figyelmet kell fordítani a főváros turisztikai kommunikációjára, mivel nem jut el hatékony marketing Budapest turisztikai termékeiről a vidéken élőkhöz. Kutatásom végén javaslatokat tettem arra is, hogy milyen marketing kampányok lennének szükségesek ahhoz, hogy a belföldi kereslet számára  is vonzó, több napos desztinációt jelentsen a magyar főváros. A főváros az utóbbi években kezdeményezett, nagyszámú beruházás hatására turisztikai szempontból fejlődésen ment keresztül, és jelenleg is számos ilyen jellegű projekt jellemzi a város alakulását. Ezen fejlesztések nagy részének hatása – részben a 2020 óta jelen levő járvány miatt - még nem ismert számunkra. Egy ország belföldi turizmusának, azon belül egy főváros turizmusának, a kettő közti kapcsolatnak az átlátása, sőt a kettő közti viszony, megoszlás befolyásolása, egy stabil belföldi vendégkör és kereslet kialakítása rendkívül érdekes, sokszínű és egyben bonyolult témaköröket, okokat boncolgat. 
695 |a belföldi turizmus 
695 |a Budapest 
695 |a főváros 
695 |a motiváció 
695 |a népszerűsítés 
700 1 |a Szabóné Dr. Erdélyi Éva  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/39607/1/Kiss_Al%C3%ADz_Orsolya_szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés