Tanár- diák konfliktusok az iskolában
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Thesis |
Kulcsszavak: | generáció elmélet iskolai konfliktus konfliktus konfliktuselmélet konfliktuskezelés konfliktusmegelőzés |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/39624 |
Abstract: | Dolgozatomban bemutattam a konfliktus fogalmát, a konfliktusok típusait és az azokat kiváltó lehetséges okokat, és rámutattam arra is, hogy a folyamatban, hol és milyen módszereket lehet alkalmazni a szerencsés végkimenetel érdekében. Bemutattam a konfliktusok kezelésének lehetséges módjait, amelyben az első a prevenció, azaz a megelőzés. Kiemeltem a Thomas-Kilmann modellt, ami az önérvényesítés és az együttműködés tekintetében négy személyiségtípust rajzol ki, és a modellhez tartozó teszt segítségével bárki megtalálhatja a helyét ebben a koordinátarendszerszerű modellben, és jobb rálátást kaphat önmagára a tekintetben, hogy a konfliktusokban milyen karakterként jelenik meg, és ezen hol kell változtatnia, javítania, hogy hatékonyabban kezelje a konfliktusokat. Kiemeltem még továbbá Szekszárdi Júlia módszerét. Megemlítettem megoldási lehetőségként a mediációt is, mint gyakorlati kezelési módot. A dolgozatot egy saját kutatással zártam, amelyben négy tanárral és négy diákkal készítettem mélyinterjút az iskolai konfliktusokkal kapcsolatos tapasztalataikról. |
---|