Reziliencia-fejlesztő folyamat pedagógusoknak, Saját tréning bemutatása

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Fizil Orsolya
További közreműködők: Kozma Krisztina
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:munkahelyi mentálhigiéné
önismeret
pedagógusok
reziliencia
személyiségfejlesztő tréning
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/39653
Leíró adatok
Kivonat:2020. októberében kezdtem el a reziliencia-fejlesztő tréningfolyamatot az iskolánkban. Azzal a reménnyel álltam hozzá, hogy 8-10 kolléga csatlakozik, és végig kitart. Gondoltam, 8 vagy 10 ember az pont 8-10-zel több a semminél, akik eddig részesültek ilyen jellegű fejlesztésben. Az igazgató támogatta és támogatja a tevékenységemet, hiszen tudja, hogy ez az iskolánk versenyképességét és munkaerő-megtartó erejét is növeli. A csoport 3 tagjával régóta ismerjük egymást, az előző iskolánkban is együtt dolgoztunk, és annál jobban örültem, hogy olyanok is csatlakoztak, akikkel nem olyan régóta dolgozunk együtt. Ez a kis közösség az iskolán belül egyelőre kissé elkülönül, mondhatni ez az egyik klikk. Azt remélem, hogy a csoporttal kapcsolatos jó visszajelzések másokat is vonzanak majd. Törekszem arra, hogy a csoporton kívülieket semmilyen módon ne minősítsük, így nem erősítem a klikkesedést. Sylvia Kéré Wellensiek reziliencia-fejlesztő tréningkönyvét használtam alapnak, és ehhez vettem hozzá gyakorlatokat egyéb forrásokból, valamint saját ötleteket is alkalmaztam. Próbáltam felhívni a tagok figyelmét arra, hogy kövessék saját testi érzeteik jelzéseit, de az ilyen jellegű, akár mozgásos gyakorlatokra nem mindig volt vevő a csoport. A Dixit-, OH- és egyéb képkártyákkal való munka egyértelmű sikertörténet, nagyon szerették minden alkalommal. Az irodalmi szövegek színesítették a munkát, de nem tartottam irodalomterápiás jellegű foglalkozást. Egy foglalkozást 90 percesre terveztem, ezt az időkeretet általában sikerült tartanom. Két nagyobb kihívással szembesültem a tanév alatt: a nem tervezett konfliktuskezelő alkalom és Gyuri esetének kezelése. Mindkét esetben sokat jelentett nekem szakmai mentorom, Szeghyné Gurin Eszter támogatása. Ilyen jellegű mentorálás vagy akár szupervízió nélkül nem is érdemes belevágni a csoportvezetésbe.