Reziliencia-fejlesztő folyamat pedagógusoknak, Saját tréning bemutatása

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Fizil Orsolya
További közreműködők: Kozma Krisztina
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:munkahelyi mentálhigiéné
önismeret
pedagógusok
reziliencia
személyiségfejlesztő tréning
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/39653

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg39653
005 20220402100115.0
008 220402suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Fizil Orsolya 
245 1 0 |a Reziliencia-fejlesztő folyamat pedagógusoknak, Saját tréning bemutatása  |c Fizil Orsolya  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a 2020. októberében kezdtem el a reziliencia-fejlesztő tréningfolyamatot az iskolánkban. Azzal a reménnyel álltam hozzá, hogy 8-10 kolléga csatlakozik, és végig kitart. Gondoltam, 8 vagy 10 ember az pont 8-10-zel több a semminél, akik eddig részesültek ilyen jellegű fejlesztésben. Az igazgató támogatta és támogatja a tevékenységemet, hiszen tudja, hogy ez az iskolánk versenyképességét és munkaerő-megtartó erejét is növeli. A csoport 3 tagjával régóta ismerjük egymást, az előző iskolánkban is együtt dolgoztunk, és annál jobban örültem, hogy olyanok is csatlakoztak, akikkel nem olyan régóta dolgozunk együtt. Ez a kis közösség az iskolán belül egyelőre kissé elkülönül, mondhatni ez az egyik klikk. Azt remélem, hogy a csoporttal kapcsolatos jó visszajelzések másokat is vonzanak majd. Törekszem arra, hogy a csoporton kívülieket semmilyen módon ne minősítsük, így nem erősítem a klikkesedést. Sylvia Kéré Wellensiek reziliencia-fejlesztő tréningkönyvét használtam alapnak, és ehhez vettem hozzá gyakorlatokat egyéb forrásokból, valamint saját ötleteket is alkalmaztam. Próbáltam felhívni a tagok figyelmét arra, hogy kövessék saját testi érzeteik jelzéseit, de az ilyen jellegű, akár mozgásos gyakorlatokra nem mindig volt vevő a csoport. A Dixit-, OH- és egyéb képkártyákkal való munka egyértelmű sikertörténet, nagyon szerették minden alkalommal. Az irodalmi szövegek színesítették a munkát, de nem tartottam irodalomterápiás jellegű foglalkozást. Egy foglalkozást 90 percesre terveztem, ezt az időkeretet általában sikerült tartanom. Két nagyobb kihívással szembesültem a tanév alatt: a nem tervezett konfliktuskezelő alkalom és Gyuri esetének kezelése. Mindkét esetben sokat jelentett nekem szakmai mentorom, Szeghyné Gurin Eszter támogatása. Ilyen jellegű mentorálás vagy akár szupervízió nélkül nem is érdemes belevágni a csoportvezetésbe. 
695 |a munkahelyi mentálhigiéné 
695 |a önismeret 
695 |a pedagógusok 
695 |a reziliencia 
695 |a személyiségfejlesztő tréning 
700 1 |a Kozma Krisztina  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/39653/1/Fizil%20Orsolya_SZD_v%C3%A9gleges-verzi%C3%B3.pdf  |z Dokumentum-elérés