Tanár-diák- szülő kapcsolatrendszerének harmonizációs programja a Budenz József Alapítványi Gimnázium számára
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | család csoportkommunikáció fejlesztés(ek) harmonizáció konfliktus |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/39676 |
Kivonat: | A dolgozat témája, a tanár-diák-szülő kapcsolatrendszerének támogatása/ erősítése azon célért, hogy a gimnáziumi évek alatt kevesebb di-stressz érje e hármas kapcsolatrendszer szereplőit, akik az esetleges konfliktusokat képesek hatékonyan, minden fél számára elfogadható módon kezelni, majd megoldani, mindezt bizalmi légkörben. Dolgozat célja, hogy bemutassa a gimnazista korú gyermekek életkorhoz kapcsolódó kríziseit, a család helyzetét, a hatékony kommunikáció feltételeit. Láttatja a tanárt vezető szerepben, rámutat az iskolai jóllét összetevőire, a csoporttá szerveződés fontosságára. Kitér az érzelmi intelligenciára, valamint az asszertív kommunikációra is. Kutatás módszertana, mélyinterjúk budapesti tanárokkal, diákokkal és szülőkkel, összesen 26 fővel. A kutatás célja, megismerni a célcsoport témához kapcsolódó attitűdjeit, hogy a leghasznosabb, személyre szabott tréning programot tudjam kidolgozni az iskola számára. A kutatás eredményei és a vonatkozó szakirodalmak áttanulmányozása után, az anyag egy teljes tanévet átölelő tréningprogram alapjait ismerteti, mindegyik célcsoportra vonatkozóan. A dolgozatban kiemelten fontos a szülői program kidolgozása is, tekintettel, hogy szülő támogatása és együttműködése nélkülözhetetlen. |
---|