Tanár-diák- szülő kapcsolatrendszerének harmonizációs programja a Budenz József Alapítványi Gimnázium számára

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Márkus Krisztina
További közreműködők: Hübner Andrea
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:család
csoportkommunikáció
fejlesztés(ek)
harmonizáció
konfliktus
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/39676
Leíró adatok
Kivonat:A dolgozat témája, a tanár-diák-szülő kapcsolatrendszerének támogatása/ erősítése azon célért, hogy a gimnáziumi évek alatt kevesebb di-stressz érje e hármas kapcsolatrendszer szereplőit, akik az esetleges konfliktusokat képesek hatékonyan, minden fél számára elfogadható módon kezelni, majd megoldani, mindezt bizalmi légkörben. Dolgozat célja, hogy bemutassa a gimnazista korú gyermekek életkorhoz kapcsolódó kríziseit, a család helyzetét, a hatékony kommunikáció feltételeit. Láttatja a tanárt vezető szerepben, rámutat az iskolai jóllét összetevőire, a csoporttá szerveződés fontosságára. Kitér az érzelmi intelligenciára, valamint az asszertív kommunikációra is.  Kutatás módszertana, mélyinterjúk budapesti tanárokkal, diákokkal és szülőkkel, összesen 26 fővel.  A kutatás célja, megismerni a célcsoport témához kapcsolódó attitűdjeit, hogy a leghasznosabb, személyre szabott tréning programot tudjam kidolgozni az iskola számára. A kutatás eredményei és a vonatkozó szakirodalmak áttanulmányozása után, az anyag egy teljes tanévet átölelő tréningprogram alapjait ismerteti, mindegyik célcsoportra vonatkozóan. A dolgozatban kiemelten fontos a szülői program kidolgozása is, tekintettel, hogy szülő támogatása és együttműködése nélkülözhetetlen.