Test-Tudat – Psziché Az Alexander-technikában rejlő önismereti lehetőségek

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Bagóné Borbás Beatrix
Other Authors: Sipeki Dr. Irén Helén
Format: Thesis
Kulcsszavak:Alexander-technika
depresszió
embodiment
érzelmek
mentálhigiénia
neveléspszichológia
önismeret
Parkinson-kór
pszichofiziológia
pszichológia
stressz
szokások
testtudat
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/39683
Description
Abstract:Dolgozatomban ismertetem az Alexander-technikát, mint az önismeret fejlesztésének eszközét.Bemutatom a szakirodalmon keresztül, hogy a test-tudat-psziché nem szétválasztható fogalmak. Ha fejlődni szeretnénk, nem lehet csak az egyik dimenzióban végezni a munkát. Kutatásokat ismertetek, amelyek ezt a nézetet alátámasztják és rávilágítanak a test és psziché egymásra hatásának összefüggéseire érthető kísérleteken keresztül. Bemutatom, milyen területeken hozhat jelentős mentálhigiénés fejlődést az Alexander-technika.A testhasználatunkkal befolyásolhatjuk érzelmi állapotunkat, energiaszintünket, az endokrin rendszert. A testi reakciók tudatosításával könnyebben felismerhetőek az érzelmek, és így lehetővé válik egy adaptívabb válasz, ami segíti a megküzdést. Az Alexander-technikába alkalmazott érintésnek - mint kommunikációs eszköznek – bizalmat ébresztő és kapcsolatépítő szerepe lehet. Az Alexander-technika foglalkozásokon részt vettek beszámoltak arról, hogy nagyobb lett az önbizalmuk, fejlődött a kommunikációs készségük, tudatosabbá váltak szokásaik felismerésében és koordinálásában, nőtt a megküzdési készségük, csökkent a stressz, pozitívabban tudtak tekinteni a világra.Az Alexander-technika fontos része a mentálhigiénés eszközöknek. Pszichológiai előnyei vitathatatlanok. A célcsoportok – általános és specifikus előnyeivel – gyakorlatilag érintik a teljes lakosságot.