Test-Tudat – Psziché Az Alexander-technikában rejlő önismereti lehetőségek
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Thesis |
Kulcsszavak: | Alexander-technika depresszió embodiment érzelmek mentálhigiénia neveléspszichológia önismeret Parkinson-kór pszichofiziológia pszichológia stressz szokások testtudat |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/39683 |
Abstract: | Dolgozatomban ismertetem az Alexander-technikát, mint az önismeret fejlesztésének eszközét.Bemutatom a szakirodalmon keresztül, hogy a test-tudat-psziché nem szétválasztható fogalmak. Ha fejlődni szeretnénk, nem lehet csak az egyik dimenzióban végezni a munkát. Kutatásokat ismertetek, amelyek ezt a nézetet alátámasztják és rávilágítanak a test és psziché egymásra hatásának összefüggéseire érthető kísérleteken keresztül. Bemutatom, milyen területeken hozhat jelentős mentálhigiénés fejlődést az Alexander-technika.A testhasználatunkkal befolyásolhatjuk érzelmi állapotunkat, energiaszintünket, az endokrin rendszert. A testi reakciók tudatosításával könnyebben felismerhetőek az érzelmek, és így lehetővé válik egy adaptívabb válasz, ami segíti a megküzdést. Az Alexander-technikába alkalmazott érintésnek - mint kommunikációs eszköznek – bizalmat ébresztő és kapcsolatépítő szerepe lehet. Az Alexander-technika foglalkozásokon részt vettek beszámoltak arról, hogy nagyobb lett az önbizalmuk, fejlődött a kommunikációs készségük, tudatosabbá váltak szokásaik felismerésében és koordinálásában, nőtt a megküzdési készségük, csökkent a stressz, pozitívabban tudtak tekinteni a világra.Az Alexander-technika fontos része a mentálhigiénés eszközöknek. Pszichológiai előnyei vitathatatlanok. A célcsoportok – általános és specifikus előnyeivel – gyakorlatilag érintik a teljes lakosságot. |
---|