Test-Tudat – Psziché Az Alexander-technikában rejlő önismereti lehetőségek
Saved in:
| Main Author: | |
|---|---|
| Other Authors: | |
| Format: | Thesis |
| Kulcsszavak: | Alexander-technika depresszió embodiment érzelmek mentálhigiénia neveléspszichológia önismeret Parkinson-kór pszichofiziológia pszichológia stressz szokások testtudat |
| Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/39683 |
MARC
| LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | dolg39683 | ||
| 005 | 20220402100148.0 | ||
| 008 | 220402suuuu hu o 000 hun d | ||
| 040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
| 041 | |a hu | ||
| 100 | 1 | |a Bagóné Borbás Beatrix | |
| 245 | 1 | 0 | |a Test-Tudat – Psziché Az Alexander-technikában rejlő önismereti lehetőségek |c Bagóné Borbás Beatrix |h [elektronikus dokumentum] |
| 520 | 3 | |a Dolgozatomban ismertetem az Alexander-technikát, mint az önismeret fejlesztésének eszközét.Bemutatom a szakirodalmon keresztül, hogy a test-tudat-psziché nem szétválasztható fogalmak. Ha fejlődni szeretnénk, nem lehet csak az egyik dimenzióban végezni a munkát. Kutatásokat ismertetek, amelyek ezt a nézetet alátámasztják és rávilágítanak a test és psziché egymásra hatásának összefüggéseire érthető kísérleteken keresztül. Bemutatom, milyen területeken hozhat jelentős mentálhigiénés fejlődést az Alexander-technika.A testhasználatunkkal befolyásolhatjuk érzelmi állapotunkat, energiaszintünket, az endokrin rendszert. A testi reakciók tudatosításával könnyebben felismerhetőek az érzelmek, és így lehetővé válik egy adaptívabb válasz, ami segíti a megküzdést. Az Alexander-technikába alkalmazott érintésnek - mint kommunikációs eszköznek – bizalmat ébresztő és kapcsolatépítő szerepe lehet. Az Alexander-technika foglalkozásokon részt vettek beszámoltak arról, hogy nagyobb lett az önbizalmuk, fejlődött a kommunikációs készségük, tudatosabbá váltak szokásaik felismerésében és koordinálásában, nőtt a megküzdési készségük, csökkent a stressz, pozitívabban tudtak tekinteni a világra.Az Alexander-technika fontos része a mentálhigiénés eszközöknek. Pszichológiai előnyei vitathatatlanok. A célcsoportok – általános és specifikus előnyeivel – gyakorlatilag érintik a teljes lakosságot. | |
| 695 | |a Alexander-technika | ||
| 695 | |a depresszió | ||
| 695 | |a embodiment | ||
| 695 | |a érzelmek | ||
| 695 | |a mentálhigiénia | ||
| 695 | |a neveléspszichológia | ||
| 695 | |a önismeret | ||
| 695 | |a Parkinson-kór | ||
| 695 | |a pszichofiziológia | ||
| 695 | |a pszichológia | ||
| 695 | |a stressz | ||
| 695 | |a szokások | ||
| 695 | |a testtudat | ||
| 700 | 1 | |a Sipeki Dr. Irén Helén |e ths | |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/39683/1/Borb%C3%A1s_Beatrix_szakdolgozat.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/39683/2/Borb%C3%A1s_Beatrix_szakdolgozat_mell%C3%A9klet.pdf |z Dokumentum-elérés |