Figyelemzavar, mint teljesítménykrízis a hétköznapi felnőtt életben

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Konkoly Ágnes
További közreműködők: Kozma Krisztina
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:kognitív megközelítés
rugalmasság
stresszkezelés
teljesítményproblémák
tudatos figyelem
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/39718
Leíró adatok
Kivonat:Kutatásom mentén azt az álláspontot képviselem, hogy a figyelemzavar olyan komplex neurobiológiai rendellenesség, mely jó megküzdő képességgel társulva, akár jól funkcionáló egyén szuperképessége is lehet, aminek okáról a környezete talán mit sem sejt. Vannak a történelemben erre vonatkozólag nagyszerű példák. Ugyanakkor a hétköznapi életben nem ilyen egyszerű érvényre jutnia az érintetteknek, így mindannyiónk közös felelőssége a jelenben és a jövőben, hogy családi, iskolai és munkahelyi közegben is megkaphassák a szükséges támogatást, fejlesztést és információt. Mind a figyelemzavarral küzdők, mind a neurotipikus személyek érdekei azonosak a normák újragondolásában. Hiszen a kibontakozóban lévő jövőbeli karrierkép, mely gyors alkalmazkodó- és tanulóképességet feltételez, valamint a cselekvések párhuzamos lefolytatására való készséget, kreatív észjárást és a széleskörű tájékozottság meglétét. Ezek mind-mind a figyelemzavar és hiperaktivitás diagnózissal rendelkezők sajátjai. Kutatásom alapján ez a fajta sokszínűség, amely az érintett egyének könnyű elterelhetőségéből fakad, könnyedén előnnyé formálható. Ám a siker érdekében nem kerülhető el az edukáció, a társadalmi összefogás és felelősségvállalás mikro- és makrokörnyezetünkben egyaránt. Életvitelünk és szelfsémáink tudatos, pozitív és stresszcsökkentésre irányuló fejlesztése még továbbra is számos kihívással teli lehetőséget nyújt mentálhigiénés és segítő szakmákban egyaránt. Hiszen a teljesítményromlást okozó problémák megelőzhetőek!