Figyelemzavar, mint teljesítménykrízis a hétköznapi felnőtt életben

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Konkoly Ágnes
További közreműködők: Kozma Krisztina
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:kognitív megközelítés
rugalmasság
stresszkezelés
teljesítményproblémák
tudatos figyelem
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/39718

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg39718
005 20220402100233.0
008 220402suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Konkoly Ágnes 
245 1 0 |a Figyelemzavar, mint teljesítménykrízis a hétköznapi felnőtt életben  |c Konkoly Ágnes  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Kutatásom mentén azt az álláspontot képviselem, hogy a figyelemzavar olyan komplex neurobiológiai rendellenesség, mely jó megküzdő képességgel társulva, akár jól funkcionáló egyén szuperképessége is lehet, aminek okáról a környezete talán mit sem sejt. Vannak a történelemben erre vonatkozólag nagyszerű példák. Ugyanakkor a hétköznapi életben nem ilyen egyszerű érvényre jutnia az érintetteknek, így mindannyiónk közös felelőssége a jelenben és a jövőben, hogy családi, iskolai és munkahelyi közegben is megkaphassák a szükséges támogatást, fejlesztést és információt. Mind a figyelemzavarral küzdők, mind a neurotipikus személyek érdekei azonosak a normák újragondolásában. Hiszen a kibontakozóban lévő jövőbeli karrierkép, mely gyors alkalmazkodó- és tanulóképességet feltételez, valamint a cselekvések párhuzamos lefolytatására való készséget, kreatív észjárást és a széleskörű tájékozottság meglétét. Ezek mind-mind a figyelemzavar és hiperaktivitás diagnózissal rendelkezők sajátjai. Kutatásom alapján ez a fajta sokszínűség, amely az érintett egyének könnyű elterelhetőségéből fakad, könnyedén előnnyé formálható. Ám a siker érdekében nem kerülhető el az edukáció, a társadalmi összefogás és felelősségvállalás mikro- és makrokörnyezetünkben egyaránt. Életvitelünk és szelfsémáink tudatos, pozitív és stresszcsökkentésre irányuló fejlesztése még továbbra is számos kihívással teli lehetőséget nyújt mentálhigiénés és segítő szakmákban egyaránt. Hiszen a teljesítményromlást okozó problémák megelőzhetőek! 
695 |a kognitív megközelítés 
695 |a rugalmasság 
695 |a stresszkezelés 
695 |a teljesítményproblémák 
695 |a tudatos figyelem 
700 1 |a Kozma Krisztina  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/39718/1/Konkoly%20%C3%81gnes%20UDGJBJ%20szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/39718/2/Konkoly%20%C3%81gnes%20UDGJBJ%20k%C3%A9rd%C5%91%C3%ADv%20%C5%B1rlap%201.oldal.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/39718/3/Konkoly%20%C3%81gnes%20UDGJBJ%20k%C3%A9rd%C5%91%C3%ADv%20%C5%B1rlap%202.oldal.pdf  |z Dokumentum-elérés