Figyelemzavar, mint teljesítménykrízis a hétköznapi felnőtt életben
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | kognitív megközelítés rugalmasság stresszkezelés teljesítményproblémák tudatos figyelem |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/39718 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg39718 | ||
005 | 20220402100233.0 | ||
008 | 220402suuuu hu o 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Konkoly Ágnes | |
245 | 1 | 0 | |a Figyelemzavar, mint teljesítménykrízis a hétköznapi felnőtt életben |c Konkoly Ágnes |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Kutatásom mentén azt az álláspontot képviselem, hogy a figyelemzavar olyan komplex neurobiológiai rendellenesség, mely jó megküzdő képességgel társulva, akár jól funkcionáló egyén szuperképessége is lehet, aminek okáról a környezete talán mit sem sejt. Vannak a történelemben erre vonatkozólag nagyszerű példák. Ugyanakkor a hétköznapi életben nem ilyen egyszerű érvényre jutnia az érintetteknek, így mindannyiónk közös felelőssége a jelenben és a jövőben, hogy családi, iskolai és munkahelyi közegben is megkaphassák a szükséges támogatást, fejlesztést és információt. Mind a figyelemzavarral küzdők, mind a neurotipikus személyek érdekei azonosak a normák újragondolásában. Hiszen a kibontakozóban lévő jövőbeli karrierkép, mely gyors alkalmazkodó- és tanulóképességet feltételez, valamint a cselekvések párhuzamos lefolytatására való készséget, kreatív észjárást és a széleskörű tájékozottság meglétét. Ezek mind-mind a figyelemzavar és hiperaktivitás diagnózissal rendelkezők sajátjai. Kutatásom alapján ez a fajta sokszínűség, amely az érintett egyének könnyű elterelhetőségéből fakad, könnyedén előnnyé formálható. Ám a siker érdekében nem kerülhető el az edukáció, a társadalmi összefogás és felelősségvállalás mikro- és makrokörnyezetünkben egyaránt. Életvitelünk és szelfsémáink tudatos, pozitív és stresszcsökkentésre irányuló fejlesztése még továbbra is számos kihívással teli lehetőséget nyújt mentálhigiénés és segítő szakmákban egyaránt. Hiszen a teljesítményromlást okozó problémák megelőzhetőek! | |
695 | |a kognitív megközelítés | ||
695 | |a rugalmasság | ||
695 | |a stresszkezelés | ||
695 | |a teljesítményproblémák | ||
695 | |a tudatos figyelem | ||
700 | 1 | |a Kozma Krisztina |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/39718/1/Konkoly%20%C3%81gnes%20UDGJBJ%20szakdolgozat.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/39718/2/Konkoly%20%C3%81gnes%20UDGJBJ%20k%C3%A9rd%C5%91%C3%ADv%20%C5%B1rlap%201.oldal.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/39718/3/Konkoly%20%C3%81gnes%20UDGJBJ%20k%C3%A9rd%C5%91%C3%ADv%20%C5%B1rlap%202.oldal.pdf |z Dokumentum-elérés |