A környezet, környezeti elemek, ambiens ingerek szerepe az oktatásban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szász Anikó
További közreműködők: Keszei Barbara
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:iskola
környezet
környezeti elemek
környezeti hatások
oktatás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/39719
Leíró adatok
Kivonat:Az életünk nagy részét épített környezetben éljük. A kutatásom célja ezen épített környezetben az ambiens környezeti ingerek vizsgálata, melyeket nem vagy kevésbé érzékelünk, amiknek egy zárt térben mégannyira is befolyásoló szerepe van, mint egy nyitott térben. Mekkora a szerepe ezeknek az ingereknek a felsőoktatásban. Ezek az ingerek, a tér, a környezet, amiben az oktatási munka történik, milyen hatással van az egyetemen dolgozó tanárok oktatási folyamataira. Mennyire érzékelik ezt a „láthatatlan” környezetet és milyen hatással lehet egy épület külseje az oktatókra. Felig strukturált interjú keretein belül kérdeztem meg 7 oktatót, akik a BGE PSZK karán tanítanak. Az ambiens környezeti ingerek az eredmények alapján jelentős hatással vannak az oktatási folyamatokra, leginkább akkor, ha zavaró tényezőként tűnnek fel, mint pl. a betűző napsütés és ezzel együtt a nem jól működő árnyékolás, a megfelelően szabályozható mesterséges fény nem használata, a meleg és a szellőztetés nehézségei.  Az épület külseje kevésbé meghatározó szempont, az interjú alanyai szerint.  Mind az épület, mind a tanterem, benne a tanteremhez tartozó tárgyakkal ezek a funkciójuknak megfelelően működjenek.