Front Office tevékenység elemzése a Hotel Parlament****-ben

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Hamar Eszter
Other Authors: Bártfai Endre
Kulcsszavak:butikhotel
Continental Group
Front Office
koronavírus-járvány hatása
vendégelégedettség
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/39950
Description
Abstract:A Front Office tevékenységét, felépítését, kihívásait és változásait vizsgálom a Hotel Parlament példáján keresztül.  Választ keresek a járvány hatására és következményeire, hogyan befolyásolta a munkafolyamatokat, vendégéjszakákat. Milyen elvárásokat támaszt a munkáltató és a vendég a recepciósok felé és ezeknek milyen módon lehet a legjobban megfelelni. Milyen szerepet játszik a közösség és a munkatársak hozzáállása a közös munkában és tanulási folyamatokban. Miben változtak a vendégek elvárásai az elmúlt évek során és mennyire elégedettek vagy éppen elégedetlenek a kapott szolgáltatásokkal, adott esetben kompenzációval. Úgy gondolom, hogy azáltál, hogy a recepciósok hatásköre és feladatköre ilyen széles körben kiterjed sokkal több lehetőség biztosított a tudás bővítésében és a tapasztalat szerzésében. Ez egy remek lehetőséget kínál a fejlődésben és az erőlelépésben. Ugyanakkor rengeteget számít az, hogy milyen a közösség és a munkatársak hogyan tudnak együtt dolgozni, egymást kiegészítve venni az eléjük kerülő akadályokat. Ez egy több emberből álló munkakör, így muszáj csapatban játszani és mások javára, nem pedig ellenük dolgozni.  Míg egy több száz szobás szállodában csak Check-In-ről és Check-Out-ról beszélünk, addig itt a concierge feladatok ellátása és a hattérmunka elvégzése hatalmas figyelmet és hatékonyságot igényel. Azt gondolom, hogy a lépések folyamatai teljes mértékben tanulhatóak és elsajátíthatóak, minden csak akarás és lelkesedés kérdése. Többet számít a hozzáállás és a vendégekkel való bánásmód, mint a biztos hattártudás megléte, de annak megléte előny.