A H3Hungary és a hivatásturizmus kapcsolata externáliák fényében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Lévay Kristóf Balázs
További közreműködők: Szeidl Klaudia
Kulcsszavak:gazdasági hatásmechanizmus
helyzetelemzés
hivatás
turizmus
versenyképesség
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/39961

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg39961
005 20220715112157.0
008 220715suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Lévay Kristóf Balázs 
245 1 2 |a A H3Hungary és a hivatásturizmus kapcsolata externáliák fényében  |c Lévay Kristóf Balázs  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Turizmus alatt az egyének önkéntes helyváltoztatását értjük, amely elsősorban nem letelepedési szándékkal jön létre. Meghatározására számtalan „soft” definíció született az évek során. A klasszikus megközelítések alapján, mint a közgazdaságtanban a piacát a turisztikai kereslet és kínálat határozza meg. A kereslet középpontjában maga a „turista” áll, akit számtalan külső tényező befolyásol adott esetben döntésében (motiváció, szabadidő, rendelkezésre álló jövedelem, szocializálódás iránti igény), ami akár a Maslow féle piramisig is visszavezethető, míg a kínálat középpontjában a szolgáltatók állnak, akikre szintén több externál mikro és makro tényező fejti ki hatását (politikai helyzet, gazdasági helyzet, beszállítóktól való dependencia). Ebben a komplex ökoszisztémában jelenik meg maga a hivatásturizmus is amely az egyén szempontjából alapvető motivációként (például elismerés iránti igény) nyilvánul meg. Kiemelten érintette sajnos az ágazatot a jelenleg is zajló pandémia, amely gazdasági szempontból évekre visszavetette a vendégéjszakák számát és adott esetben a konferenciák kivitelezésének módját és időtartamát is befolyásolta. A H3Hungary Kft., amely fő profilja elsősorban kültéri edzőparkok kivitelezése indirekt képes a turisztikában megjelenő alapvető jegyeket kiváltani az emberekből, hiszen a szabadidő eltöltését teszik lehetővé úgy, hogy az egyéneknek otthonaikat mindenképpen el kell hagyniuk egyes szükségleteik kielégítése érdekében (például önmegvalósítás). Másrészről résztvevőként mindig is tagjai voltak a konferenciaturizmusnak, kiállításokon való részvételek által. A pandémia kitörése után a vállalkozás pénzügyi teljesítménye és partnerkapcsolatai kevésbé sérültek, de ennek ellenére elkötelezettek a hosszútávú jövedelmezőség fenntartásában és az innováció előteremtésében és ösztönzésében. Kutatási kérdéseimre, miszerint hogyan változott a hivatásturizmus és mennyire érzékelhető ez a típusú változás teljes körű választ kaptam a H3Hungary példáján, hiszen annak ellenére, hogy a vállalkozás tevékenysége alapján kevésbé tartozik a klasszikus turizmus szektorába a visszaesés hatásait más aspektusokból kénytelen volt megélni (például edzőparkjaikat kevesebben látogatták). Javaslatom egy több lépcsős átalakítási folyamat (rövid és hosszú távra tervezve) lenne annak érdekében, hogy a stratégiai gócponttól, melyben jelenleg versenytársaival együtt mozog sikeresen és kifizetődően eltávolodhasson annak érdekében, hogy a hivatásturizmus regenerálódás intenzitása során a vállalkozás ezzel a jövőbeli tendenciával együtt erősödhessen meg. 
695 |a gazdasági hatásmechanizmus 
695 |a helyzetelemzés 
695 |a hivatás 
695 |a turizmus 
695 |a versenyképesség 
700 1 |a Szeidl Klaudia  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/39961/1/A%20H3Hungary%20%C3%A9s%20a%20hivat%C3%A1sturizmus%20kapcsolata%20extern%C3%A1li%C3%A1k%20f%C3%A9ny%C3%A9ben.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/39961/2/Konzulta%CC%81cio%CC%81%20igazola%CC%81s.pdf  |z Dokumentum-elérés