A Covid-19 világjárvány hatása a hazai elektronikus kereskedelemre és a fogyasztói magatartásra

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Hornyák Gréta
Other Authors: Neszmélyi Dr. György Iván
Format: Thesis
Kulcsszavak:e-kereskedelem
elektronikus kereskedelem - online kereskedelem
fogyasztói magatartás
koronavírus-járvány (COVID-19)
vásárlás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/39982
Description
Abstract:A Covid-19 járvány mindannyiunk életére hatással volt és valószínűleg még egy ideig ezzel kell együtt élnünk. A vírus terjedésének megállítása esetében is valószínűsíthető, hogy még hosszú évekig érezni fogjuk a társadalmunkra, gazdaságunkra mért negatív hatását. A jelenlegi helyzet is jól mutatja, hogy hiába érezzük magunkat biztonságban, egy apró, először jelentéktelennek tűnő tényező is kizökkenthet minket a mindennapok kerékvágásából és törheti össze a hosszú évek alatt felépített kártyavárunkat. Láthattuk és láthatjuk, hogy a túléléshez elengedhetetlen a gyors reakciókésség és alkalmazkodókésség, ami nélkül emberi sorsok változhatnak meg vagy mehetnek tönkre. Azért választottam ezt a témát, mert a globális pandémia időszaka rávilágított arra, hogy a kereskedelemben és a fogyasztói szokásokban is újabb korszak vette kezdetét, amely alapjaiban változtatta meg a cégek és a vásárlók kapcsolatát. A járvány következtében a már korábban is észrevehető új trendek rohamos tempójú változásokat indítottak el a kereskedelemben és a vásárlási szokásokban egyaránt.