A diszkont áruházak és a hipermarketek pénzügyi összehasonlítása

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kőszegi János
További közreműködők: Kozák Dr. Tamás
Kulcsszavak:befektetés
befektetéselemzés
eredménykimutatás
mérleg
pénzügy
pénzügyi elemzés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/40101

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg40101
005 20220715112436.0
008 220715suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kőszegi János 
245 1 2 |a A diszkont áruházak és a hipermarketek pénzügyi összehasonlítása  |c Kőszegi János  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Dolgozatom témáját, a kereskedelmi vállalatok pénzügyi elemzését, egy új szempont megismerése gyanánt választottam, mivel a tanulmányaim során a vállalatokat eddig leginkább kereskedelmi, valamint marketing oldalról figyeltem/ismertem meg, és kíváncsi voltam a nagy vállalatok által, a megfelelő pénzügyi helyzet elérésére és fenntartására használt módszerekre, mivel kereskedelmi és marketing terv létrehozása jobb és hatékonyabb, megfelelő pénzügyi ismeretekkel. Ezen kívül a dolgozat elkészítése alatt szerzett ismeretek még a jövőben a hasznomra válhatnak. A projektmunkám célja, hogy a vezető hipermarketek és diszkont áruház-láncok pénzügyi helyzetét összehasonlítsam, ezáltal betekintést nyerve a kiskereskedelmi vállalatok piaci és pénzügyi helyzetébe. A dolgozatom megírása során az Aldi Magyarország Élelmiszer Kereskedelmi Betéti Társaság, a Penny-Market Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság, a Lidl Magyarország Kereskedelmi Betéti Társaság, az Auchan Magyarország Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság, a Tesco-Global Áruházak Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a Spar Magyarország Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű társaság pénzügyi elemzéseit szeretném összehasonlítani, ezáltal a kiskereskedelmi, valamint a diszkont áruházak és a hipermarketek piaci helyzetét megismerni. A projektmunkám második pontjában egy szakirodalmi áttekintést készítek, ahol a pénzügyről és pénzügyi elemzésről és az ehhez használt mutatószámokról készítek leírást. A következő pontban az elemzésre váró vállalatok bemutatására fogok kitérni. Bemutatásuk során az alapításukról, a terjeszkedési stratégiájukról, valamint a termékkínálatukról lesz szó. A 4., az 5., a 6., és a 7. pontban a projektmunkám legfontosabb része, az összehasonlító elemzést fogok elkészíteni. A vállalatok eredménykimutatásait, a mérlegeit, a különböző pénzügyi mutatóikat és a cash-flow kimutatásaikat hasonlítom össze. Az utolsó előtti pontban az altémámról, a befektetések elemzéséről lesz szó, amelyben magáról a befektetésekről, és azok elemzéséről számolok be. A végső feladatom pedig a szakdolgozatom alatt szerzett információk összefoglalása és konklúzió levonása lesz. Az összehasonlító elemzéshez az adatokat a lejjebb említett vállalatok 2020-as év végi beszámolójából, az eredménykimutatásból és a mérlegből, nyertem ki. 
695 |a befektetés 
695 |a befektetéselemzés 
695 |a eredménykimutatás 
695 |a mérleg 
695 |a pénzügy 
695 |a pénzügyi elemzés 
700 1 |a Kozák Dr. Tamás  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/40101/1/A%20diszkont%20%C3%A1ruh%C3%A1zak%20%C3%A9s%20a%20hipermarketek%20p%C3%A9nz%C3%BCgyi%20%C3%B6sszehasonl%C3%ADt%C3%A1sa.pdf  |z Dokumentum-elérés