Dél-Korea kulturális turizmusa

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Király Vivien Julianna
További közreműködők: Schultz Éva
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Dél-Korea
Hallyu
k-dráma
k-pop
kulturális turizmus
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/40212

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg40212
005 20220715112631.0
008 220715suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Király Vivien Julianna 
245 1 0 |a Dél-Korea kulturális turizmusa  |c Király Vivien Julianna  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Dolgozatomban szerettem volna bemutatni Dél-Korea kulturális turizmusát a k-pop, k-drámák, és a koreai gasztronómia tekintetében és előtérbe helyezésével. A turizmus nem csak a desztinációra kiható tényező, hanem a desztinációs helyen élő emberek mindennapjára is hatást gyakorol. Dél-Korea sokszínű és régre nyúló kultúrával rendelkezik. Sokszínű kultúrájának köszönhetően számos turistát vonzott már az évek során, amit a turistaérkezések folyamatos növekedése is bizonyít. Napjainkban egyre nagyobb népszerűségnek örvendő jelenség a k-pop, vagyis koreai popzene, már nem csak Ázsiában, hanem a világ egész területén. Nem csak szórakoztatás szempontjából jelentős, hanem fontos szerepet játszik nem csak a dél-koreai gazdaságban, hanem a turizmusban is.  A koronavírus megjelenése negatív hatást gyakorolt az összes országra, és az egyik legjobban érintett szektor kétségkívül a turizmus volt. Ezért is elemzem, mind a koronavírus megjelenése előtti, mind a pandémia alatti, illetve jelenlegi adatokat is.  Ennek fényében szerettem volna vizsgálni Dél-Korea turizmusát és gazdaságát is, vajon milyen hatással és milyen mértékkel van eznek jelenlétére. Célom, hogy megismertessem a koreai kulturális turizmus egy olyan szektorát, mely a koreai zene- és filmiparra irányuló szektora, részletesen kitérve a k-popra, k-drámákra, és a koreai konyhaművészetre. Gazdasági kutatás keretein belül arra is kitérek milyen összefüggés van a koreai hullám, a marketing és a gazdaság között. A kutatás alatt többek között megvizsgáltam a turisztikai attitűdök egy primer kutatás segítségével, és az utazási hajlandóságot is, szintén ugyanazt a módszert alkalmazva. Fontosnak tartom, hogy felmérjük azoknak a turistáknak az igényeit, akik a kulturális turizmus motivációjából látogatják meg Dél-Koreát, és ennek függvényében kialakítani a kínálatot, hogy az kedvezően hasson a desztinációra, turizmus és gazdaság szempontjából egyaránt. Kutatási kérdéseim közé tartoznak: K1: Hogyan hatott a koreai hullám a turizmusra és a dél-koreai gazdaságra? K2: Milyen célcsoportban figyelhető meg a koreai hullám miatti utazás és milyen utazási hajlandóságok figyelhetők meg? K3: Milyen marketingeszközöket használ Dél-Korea a kulturális és kreatív ipar együttműködésével? 
695 |a Dél-Korea 
695 |a Hallyu 
695 |a k-dráma 
695 |a k-pop 
695 |a kulturális turizmus 
700 1 |a Schultz Éva  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/40212/1/Kir%C3%A1ly_Vivien_Szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés