A márka hűség, árérzékenység és árrugalmasság hatása a Cserháti és Társa Kft példáján keresztül.

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Cserháti Péter Zoltán
További közreműködők: Dobó Róbert
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:árrugalmasság
fókuszcsoport
kereslet
kereszt-árrugalmasság
korreláció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/40219
Leíró adatok
Kivonat:A kutatási kérdéseim, melyekre választ szeretnék találni  az lett, hogy a kiválasztott termékek mennyire ár érzékenyek? A következő kérdésem, hogy a márkahűség mekkora hatással van a termékek eladására? És így jön az utolsó kérdés, hogy az árváltozás mekkora hatással van más termékek keresletére? Ezt egy céges adatbázis elemzésével válaszoltam meg, amely érinti a korrelációs kapcsolatok elemzését, a termékek kereszt-árrugalmasságát és árrugalmasságának vizsgálatát. Ezek okait pedig fókusz csoporttal tártam fel. A kutatás jelentősebb eredményei, hogy a márka hűség jelentősen jelen van a fogyasztókban. Több termék esetében az árérzékenység ellenére nem váltottak terméket. A vizsgált chipsek és Milka csokoládé kereslete között összefüggés mutatható ki. Valamint megválaszolatlan kérdés maradt, miért helyettesítő terméke a Coca-cola a Milka csokoládénak.