Makrokörnyezet szerepe a marketing mix kialakításában, egy árutermelő, értékesítő és szolgáltató kisvállalkozás vonatkozásában

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Tóth Gábor Bálint
További közreműködők: Neszmélyi Dr. György Iván
Kulcsszavak:21. század
7P modell
alapfogalmak
makrogazdaság
makrokörnyezet
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/40327

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg40327
005 20220725171049.0
008 220725suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Tóth Gábor Bálint 
245 1 0 |a Makrokörnyezet szerepe a marketing mix kialakításában, egy árutermelő, értékesítő és szolgáltató kisvállalkozás vonatkozásában  |c Tóth Gábor Bálint  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A projektmunkámat az makrogazdasági tényezők marketing mixre gyakorolt hatását vizsgáltam a gyakorlati helyemet jelentő cégre vonatkozóan. Mivel egy olyan kis cégnél voltam gyakorlaton, ami országos láncokkal is együttműködik így több szempontból is rálátást tudtam szerezni a témára. Az elején elméletben felvázoltam a makro tényezőket és marketing mix elemeket, annak érdekében, hogy egyértelművé tegyem miről is fog szólni a projektmunka. Itt megemlítettem a STEEP elemzést és a különböző környezeti tényezők marketingre gyakorolt hatását. Ezt követően röviden ismertettem a céget és annak tevékenységét, amin keresztül majd az összefüggéseket szemléltetem. Ezt követően a különböző tényezőkön keresztül sorban haladva, szemléltettem, hogy a gyakorlatban milyen hatással vannak a marketing mix elemeire. A primer információk adatgyűjtésére mélyinterjút alkalmaztam. Két interjú is készült a cég vezetőjével Tóth Zoltánnal. Az interjúk során kitértünk többek között a cég célközönségére, az alkalmazott marketing eszközeikre, a jó munkaerő fontosságára, a Covid 19 vírus hatásaira az ágazaton belül, az infláció hatásaira, illetve különböző technikai és környezeti, valamint jogi tényezők hatásaira is. Megtudtam, hogy ezen tényezők hogyan tudják befolyásolni a termék és árpolitikát és hogy mik a legjobb módszerek az ehhez való alkalmazkodáshoz. Képet kaptam a hazai dísznövény piacról és annak alakulásáról is. ezen ismereteket felhasználva, már elég rálátásom lett a témára ahhoz, hogy gyakorlati példákkal alátámasztott összefüggéseket tárjak fel a makrokörnyezeti tényezők és a marketing mix elemek között. Mivel szinte a teljes értékesítési szezont lefedte a gyakorlati időm, így minden hatást és amiatt bekövetkező változást közvetlenül átélhettem, és a lehető legaktuálisabb adatokat tudtam felhasználni a projektmunkámhoz. Végül a felszedett ismereteimet és a már meglévő, tanult ismereteimet felhasználva, igyekeztem javaslatokat tenni a cég jövőjét illetően. 
695 |a 21. század 
695 |a 7P modell 
695 |a alapfogalmak 
695 |a makrogazdaság 
695 |a makrokörnyezet 
700 1 |a Neszmélyi Dr. György Iván  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/40327/1/Makrok%C3%B6rnyezet%20szerepe%20a%20marketing%20mix%20kialak%C3%ADt%C3%A1s%C3%A1ban%2C%20egy%20%C3%A1rutermel%C5%91%2C%20%C3%A9rt%C3%A9kes%C3%ADt%C5%91%20%C3%A9s%20szolg%C3%A1ltat%C3%B3%20kisv%C3%A1llalkoz%C3%A1s%20vonatkoz%C3%A1s%C3%A1ban.pdf  |z Dokumentum-elérés