A jó tanár ismérvei 2022-ben, avagy a pedagógusi szerepkör sajátosságai és változásai a XXI. században

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Pintérné Németh Krisztina
További közreműködők: Farkas Dr. Julianna
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:21. század
élethosszig tartó tanulás
iskolarendszerű szakképzés
pedagógia
pedagógusok
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/40377
Leíró adatok
Kivonat:A dolgozatom fő témája a tanári szerep sajátosságai és változásai a XXI. században.  A dolgozat célja az, hogy megvizsgáljam, a pedagógusi szerepkörben milyen elvárásoknak kell megfelelni, milyen folyamatosan változó kihívásokkal kell szembenézni. Vajon az elmúlt évtizedek, évszázadok, illetve az elmúlt másfél év ismeretében merre tartunk, egyáltalán: milyen a jó tanár 2022-ben?  Elektronikus kérdőívekkel, valamint mélyinterjúk formájában zajlott az adatgyűjtés, tudatos mintavétellel.  A kutatásom célcsoportja a tanárok, szülők és a diákok voltak.   Az interjúkat középiskolai -, általános iskolai-, alternatív iskolai- és óvópedagógussal készítettem.  A dolgozatomban azt mutatom be, hogy mit gondolnak a szülők, mit gondolnak a diákok, ki a jó tanár. A tanárokat alkalmazott módszereikről, értékelésről, motivációról, a tanári feladatokról, körülményeikről, nehézségeikről kérdeztem.  Megvizsgáltam, hogy mennyire vannak összhangban a kérdőíves válaszok, megállapítottam, hogy mi változott, és mi az, ami a pedagógusi szerepkörben változatlan.